Fedetlenül vitték ki a szabadba a Lucid elragadó villanyautóját

Utolsó tesztjeit futja sorozatgyártásának megkezdése előtt a Lucid Air, s ezúttal maga a vezérigazgató vitte el egy körre San Francisco környékén a villanyautót, hogy egy rövid videóban beszámoljon a tapasztalatairól. Ez volt a legelső alkalom, hogy a tisztán elektromos prémium szedánt végleges formájában, álca nélkül engedték a szabadba.

Peter Rawlinson elsősorban azt emelte ki a pozitívumok között, hogy mennyire csendes az utastér, sima a kormányzás, és milyen pontosan sikerült beállítani a felfüggesztést, hogy még a döcögős utakon is suhan az autó. A több mint 800 kilométeres hatótávolsággal, valamint a körülbelül 1000 lóerős teljesítménnyel is eldicsekedett, hozzátéve, hogy az Air legalább annyira sportautó, mint amennyire szedán.

Fejleszteni valót is talált az igazgató – ami nem meglepő, hiszen ha tökéletes lenne a jármű, akkor indokolatlan lett volna hónapokkal elhalasztani a sorozatgyártás és kiszállítás kezdetét finomhangolás címszó alatt. Rawlinson úgy véli, hogy a Hill-Hold szoftveren (ami az emelkedőn megtartja az autót), valamint a nagyon alacsony sebesség (1-4 km/h) menetdinamikáján szükséges még csiszolni.

A Lucid legelső elektromos autója valamikor nyár végén, ősz kezdetén mehet gyártásba az arizonai AMP-1 nevű létesítményében.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.