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
auto
2024. 04. 20. szombat

A britek ikonikus kisautója is ejti a belsőégésű motort

elektromos autó

A napokban ismét fellángolt a vita a benzines és dízeles autók értékesítésének betiltásáról az Európai Unióban. Ezzel kapcsolatban általában meg szoktuk jegyezni, hogy nem kell tiltani, ha nincs mit tiltani, merthogy a hagyományos autókról a villanyautók felé tolódó vásárlói kereslet az autógyártókat arra ösztönzi, hogy erőforrásaikat inkább a tisztább technológia gyártására fordítsák, így saját maguktól vezetik majd ki a belsőégésű motort. Nem is kell nagyítóval keresni azokat a vállalatokat, amelyek már bejelentették a kipufogós autóik végét: a Volvo, a Ford, és a Jaguar is egy évtizeden belül átáll villanyautókra Európában, a legújabb csatlakozó pedig a BMW Csoporthoz tartozó MINI.

Bármilyen hihetetlen, ez tényleg egy elektromos MINI

Az Autonews hírportálnak nyilatkozó, nevük elhallgatását kérő alkalmazottak állítják, hogy 2030-ra végleg eltűnik a belsőégésű motor az ikonikus brit kisautók testéből. Elmondásuk szerint a legutolsó új, még fosszilis üzemanyaggal táplálkozó modell 2025-ben érkezik. 2027-re az értékesítés körülbelül felét tervezi tisztán elektromosnak a márka, ami 2030-ra 100%-ra növekszik, hiszen ekkor már csak tisztán elektromos autók készülnek a gyárakban.

Németországban gyártják majd a tisztán elektromos MINI Countrymant

Tavaly ősszel, a MINI jövőjét bemutató közleményben a BMW Csoport még a „választás szabadságát” emlegette, ami annyit jelent, hogy minden modell többféle hajtáslánccal készül, hogy valamennyi ügyfél a maga igényeihez mérten megtalálja a tökéletes autót. Valószínűleg ez lesz jellemző a márkára 2025-ig, mindazonáltal a teljes elektromosítás egy logikus lépés egy leginkább városi autókat gyártó cégnél – senki nem szeretne csillagászati összegű belépődíjakat vagy bírságokat fizetni, vagy épp hátrahagyni autóját a zéró kibocsátású zónák határán.

Villanyautó teszt: MINI Countryman Cooper S E ALL4

A híreket egyelőre nem erősítette meg a BMW Csoport, ám úgy tudni, hogy március 17-én Oliver Zipse vezérigazgató bejelenti a terveket. Az már biztos, hogy a MINI elektromos kínálatának alakulásában, amely jelenleg csak a MINI Cooper SE modellből áll, nagy szerepe lesz Kínának. Hogy milyen villanyautókra számíthatunk, arról itt írtunk korábban.

Kínából hozza új villanyautóit a Mini

 

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.