Nem jön Európába a legnagyobb villany-Volkswagen?

Az áprilisban megrendezett Sanghaji Autószalonon két változatban is bemutatkozik a Volkswagen ID-családjának legnagyobb, hétszemélyes tagja, az ID.6. Ahogyan azt már az ID.4-nél láthattuk, az egyiket a FAW-Volkswagen közös vállalkozás viszi gyártásba Crozz típusjelzéssel, míg a másikat a SAIC-Volkswagen együttműködés fogja árulni X jelzéssel kiegészítve, és a két villanyautó, leginkább a külső dizájnelemek tekintetében, mutat majd néhány különbséget.

A Volkswagen korábban elmondta, hogy az ID.6 egy kifejezetten Kínába tervezett jármű, ám ez idáig úgy tudtuk, hogy a 2021. harmadik negyedéves kínai megjelenést követően valamikor 2022-ben Európában is forgalmazni fogják. Jürgen Stackmann korábban úgy fogalmazott, hogy bár méreteiből adódóan Európában kevésbé lesz népszerű a három üléssoros szabadidő-autó, azért az értékesítés itt sem marad el. Az Autonews azonban legújabb cikkében egy VW-szóvivőt idéz, aki azt állítja, jelenleg nincs tervbe véve az európai bevezetés, de még az amerikai megjelenés sem biztos, csak „elképzelhető”.

Az InsideEVs hozzáteszi, hogy bár az Egyesült Államok a másik kulcspiac lehetne Kína mellett, az ID.6 sorsát számos tényező befolyásolja, például az ID.4 SUV amerikai sikere, az ID.6 kínai népszerűsége, illetve a helyi akkumulátor-gyártás lehetőségei is – vajon keresztülhúzta a VW számításait az LG és az SK Innovation közötti konfliktus?

Címlapkép forrása: InsideEVs

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.