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 Két héttel azután, hogy a Ford bejelentette, hogy Észak-Amerikában a Tesla NACS töltőcsatlakozójára vált, a General Motors is hasonló bejelentést tett. Túlzás nélkül mondhatjuk: a CCS1 napjai meg vannak számlálva. Visszafordíthatatlan? Pár héttel ezelőtt még azt gondoltuk, hogy bár számszerűen a Teslának van a legnagyobb (és legmegbízhatóbb) töltőhálózata Amerikában, és az ország villanyautóinak kétharmadát is ők gyártották le, mégis a CCS1 szabvány lesz a befutó, hiszen az összes többi gyártó ezt támogatja. Két hete azonban a Ford lepett meg mindenkit azzal, hogy bejelentette, csapatot vált, most pedig a General Motors lépte meg ugyanezt. General Motors CEO Mary Barra. Forrás: GM Mary Barra és Elon Musk közösen jelentették be Twitteren csütörtökön tőzsdezárás után, hogy 2024-től a GM márkái számára is megnyílik az észak-amerikai Supercharger hálózat, 2025-től pedig a detroiti vállalat is az NACS csatlakozóval szereli autóit. A lépés lehetséges következményeit jól mutatja, hogy a GM sajtóközleménye is kiemeli, hogy remélik a döntésük az iparágat az NACS irányába mozdítja el. A két nagy autógyártó döntése után már egyre nehezebb elképzelni, hogy azt nem követi több, hasonló bejelentés – a többi kisebb szereplő ugyanis különben hatalmas hátrányba kerülhet. A Tesla töltőire vált a Ford Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!