PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9vbXYuaHUvZW1vdGlvbiIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly9vbXYuaHUvZW1vdGlvbicsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMDkvb212LWxlYWRlbW9pdG9uLWFwcC1rYW1wYW55LW1haW4tbGF1bmNoLWJhbm5lci02MDB4NTAwLTMuanBnIiBtZWRpYT0iKG1heC13aWR0aDogNzAwcHgpIj48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wOS9vbXYtbGVhZGVtb2l0b24tYXBwLWthbXBhbnktbWFpbi1sYXVuY2gtYmFubmVyLTEzMDB4NjAwLTMuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wOS9vbXYtbGVhZGVtb2l0b24tYXBwLWthbXBhbnktbWFpbi1sYXVuY2gtYmFubmVyLTEzMDB4NjAwLTMuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= Az európai piaci bevezetéssel egyidőben Magyarországon is megkezdte legújabb, tisztán elektromos villanyautójának forgalmazását a Honda. Az egy hónappal ezelőtt, május 12-én bemutatott e:Ny1 egy középkategóriás SUV az első az e:N Architecture F nevű platformra épülő autók sorában, és idehaza a rengeteg extrát is tartalmazó Advanced felszereltségi szinten 20.730.000 forintos indulóáron rendelhető. Villanyautó: Itt a fehér logós Honda A B szegmensbe sorolt, WLTP mérés szerint 412 km-es hatótávú Honda e:Ny1 belépő szintű, Elegance néven futó változata is olyan extrákat tartalmaz, mint a motoros állítású ülés, szintetikus bőr ülésbevonat, ülésfűtés, kétzónás automata klíma, vezeték nélküli telefontöltés és kulcsnélküli nyitás és indítás. Magyarországon viszont ez a szint nem, csak az Advanced lesz elérhető, ami az Elegance szinten felül többek között panoráma üvegtetőt, fűthető kormányt, motoros csomagtérajtót és prémium audiorendszert is tartalmaz. Az Advanced csomag sajátja a Honda Parking Pilot, ami hatféle módon képes automatikusan beállni a felismert szabad helyekre, köztük akár az úttal 45 fokos szöget bezáró helyekre is. A Honda Sensing néven futó biztonsági csomagot viszont mindegyik e:Ny1 megkapja, így a tolatókamera és tolatószenzorok mellett a minden autóban van holttérfigyelő rendszer, útpálya elhagyásra figyelmeztető rendszer, sávtartó asszisztens, jelzőtábla felismerő rendszer és az ütközés erejét mérséklő fékrendszer is. Mindkét felszereltségi szinthez jár a 15,1 colos központi, és a 10,25 colos vezető előtti képernyő. Előbbi természetesen alkalmas a mobiltelefonok képernyőjének Android Auto és vezeték nélküli Apple Carplay rendszerű kiterjesztésére. Az Honda+ alkalmazás alapfunkciói (töltés és klíma távoli vezérlése, ütemezése) 8 évig járnak ingyenesen az autóhoz, a digitális kulcs (a tulajdonos és akár 5 meghívott személy applikációval nyithatja, zárhatja és indíthatja az autót), a digitális útmenti segély és a zónakontroll csak az első 12 hónapban ingyenes. A Honda e:Ny1 öt színben (fekete, piros, kék, szürke és fehér) és kétféle beltérrel (sötét és világos) rendelhető. A feketétől eltérő külső színek felára 300.000 forint, ezen felül azonban más extra nem terheli az autó árát. A Honda e:Ny1 204 LE-s (310 Nm) motorját egy 68,8 kWh-s akkumulátor látja el energiával. Az akkumulátor váltakozó áramról (AC) 11, míg egyenáramról (DC) akár 78 kW-tal is tölthető, így 10-ről 80%-ra nagyjából 45 perc alatt feltölthető. A most megrendelt autók várhatóan 2023 őszén érkeznek majd meg Magyarországra. 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 Antalóczy TiborA Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!