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
auto
2024. 04. 30. kedd

Ingyen töltéssel lettek vonzóbbak a Mercedes villanyautói Magyarországon

A Mercedes-Benz az EQE SUV hazai sajtóbemutatóján megosztott pár érdekes adatot, és új tarifacsomagot is, amiről érdemes még beszélni.

A növekvő verseny számos új kedvezményt hozott.

Villámteszt: Mercedes-Benz EQE SUV

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

Nehéz év lesz

A gyártó idei első félévének elektromos autó eladásairól az elmúlt napokban jelent meg részletes cikkünk, akit a téma mélyebben érdekel, annak ajánlom az alább beszúrt írást, ide most talán csak két számot idéznék belőle.

A villanyautóknak köszöni a Mercedes a jó eladási adatokat

A Mercedes-Benz több, mint 119 ezer tisztán elektromos autót adott el hat hónap alatt, ami majdnem kétszer annyi volt, mint tavaly ilyenkor és a gyakorlatban azt jelentette, hogy minden tizedik csillagos autó belsőégésű motor nélkül hagyta el a gyárat.

A nemzetközi adatok már egy pár napja nyilvánosak, de a magyar piacról mindig nehéz pontos adatokat szerezni, így fokozottan figyeltünk amikor a márka hazai képviselete szokatlan részletességgel közölt számokat. Mint elmondták, a magyar autópiacon arra számítanak, hogy mindenkinek nehéz lesz az év második fele.

A vállalat azt is elárulta, hogy hazánkban az első félévben 2285 személyautót, illetve T és V-osztályú buszlimuzint adtak el, és ebből 213 darab volt elektromos. Ez két százalékkal gyengébb, mint a globális 11 százalékos részesedés, a márka portfóliójában.

A Mercedes-Benz hazai villanyautó eladásai 2023 első félévében.

Jobb ajánlat

A hazai vásárlókat azonban valószínűleg a jövőben még inkább meg tudják majd győzni arról, hogy jobb választás a villanyautó, mivel április közepétől jelentősen bővült az EQ család alapfelszereltsége.

A fentiek közül külön kiemelnénk a Digital Light fényszórókat, amely opcionálisan számos modellhez elérhetőek, a legdrágább EQS szériában pedig alapból benne vannak. Ez a mátrix-LED rendszer egészen döbbenetes, 2,6 millió (2 x 1,3 millió) képpontot vetít az útra, így az autó nagyon pontosan ki tudja kapcsolni azokat az elemeket amelyek elvakítanák a szembejövőt, de az összes többi a sofőrt segíti a vezetésben.

Míg a korábbi Multibeam LED minden egyes képpontja 1745 x 2330 milliméter volt, a Digital Light fényszórók csupán 35 x 23 milliméteres fénypontokkal dolgoznak.

Ez lehetővé tesz olyan biztonsági funkciókat is, mint különböző figyelmeztetések kivetítése az úttestre. Így például ha a rendszer úgy érzékeli nem lassítunk a STOP tábla, vagy piros lámpa felé tartva, vagy esetleg egy behajtani tilos felé tartunk, akkor figyelmeztető jelet vetít elénk. Az automatika az úttesten a sávunk szélén bandukoló gyalogosokat külön kiemelten világítja meg, az éjszaka túlzottan vakító táblákra jutó fényt pedig csökkenti, hogy lássuk mi van rá írva.

A Digital Light emellett jobban követi a domborzat vonalait, így emelkedőn felfelé nem az eget, lejtőn pedig nem csak a kocsi előtti részt világítjuk meg, de arra is képes, hogy a sávelhúzásokba bevetítsen egy az autónk méreteit jelképező téglalapot, hogy meggyőződhessünk róla, elférünk az ideiglenes sávban.

Olcsó töltés

Most az EQE SUV premierjével egy időben egy újabb kedvezményt vezettek be a magyar piacon, ugyanis 500 ezer forint értékű töltés jár az autókhoz.

Ezt, az egyszerűség kedvéért a hazai képviselet úgy reklámozza, hogy egy évnyi töltést adnak, de alapvetően az aktiválástól számított három éven belül kell csak elhasználni a kreditet.

Ha elfogytak az ingyen elektronok, a mostantól elérhető új me Charge csomagok segítségével csökkenteni lehet a költségeket.

Az alap, térítésmentes S csomag mindenkinek jár, de alapvetően piaci árakon lehet vele tölteni, így inkább az alkalmi felhasználóknak jó. Az M és L csomagok 2000, illetve 5300 forintos havidíjért cserébe már jelentősen csökkentett tarifákat használnak – a drágább opcióban például az Ionity oszlopai majd’ féláron érhetőek el.

Az M csomag egyébként a plug-in hibrid, az L pedig a villanyautó vásárlóknak az első évben ingyenes.

Villámteszt: Mercedes-Benz EQE SUV

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.