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
auto
2024. 04. 28. vasárnap

Vagány elektromos motort mutatott be a BMW

elektromos motor

Újabb kétkerekűvel bővül a BMW motoros részlegének elektromos kínálata: a Motorrad közleménye szerint a CE 02-re keresztelt modell sem nem robogó, se nem motorkerékpár, hanem egy eParkourer, amelyet kifejezetten fiatalok számára, a városi környezet meghódítására tervezett és fejlesztett a vállalat. Robusztusságát nagy kerekei biztosítják, amelyek sokféle terepen használhatóvá teszik a motort, miközben a CE 04-ről megismert futurisztikus, fiatalos dizájn itt is felismerhető.

Hogy a jármű a lehető legtöbb fiatal számára elérhető legyen, kétféle konfigurációban fogja kínálni a BMW: a csúcsváltozat a 11 kW-os maximális teljesítményével akár 95 km/h-ra is felgyorsulhat, elektromos energiája pedig akár 90 kilométert is kitarthat. A mindössze 132 kilós tömege és 750 mm-es ülésmagassága könnyed és szórakoztató vezetési élményt kínál a sofőr számára.

A másik változatban egy 4 kW csúcsteljesítményű villanymotor dolgozik, a végsebesség pedig 45 km/h-ra van lekorlátozva annak érdekében, hogy már AM jogosítvánnyal is vezethessék a vásárlók. Németországban például így akár már 15 éves kortól engedélyezett a használata.

Az új CE 02 alapfelszereltségként „Flow” és „Surf” vezetési módokat kínál. A „Flow” a városi forgalomban való cirkálásra optimalizálja a beállításokat, míg a „Surf” dinamikus vezetési élményt nyújt a nyüzsgő városi forgalmon kívül. Emellett a „Flash” vezetési módot sportos és dinamikus opcionális kiegészítőként kaphatják meg a vásárlók.

Alapfelszereltség továbbá a 0,9 kW teljesítményű töltő, amely lehetővé teszi a töltési folyamatok gyors és kényelmes végrehajtását a szokásos háztartási aljzatoknál. Aki gyorsabb töltésre vágyik, az 1,5 kW-os teljesítményű gyorstöltőt is választhat, amely a HIGHLINE opcionális felszerelés része, de külön tartozékként is megrendelhető (ám csak a 11 kW-os változathoz).

A vezetőt egy könnyen leolvasható TFT-kijelző tájékoztatja a menetsebességről, az akkumulátor töltöttségi állapotáról és egyéb fontos információkról. Az USB-C töltőaljzat lehetővé teszi az okostelefonok áramellátását is. A HIGHLINE felszereltség bölcső üzemmódjával a kormányon lévő billentyűzet segítségével vezérelhető a BMW Motorrad alkalmazás az okostelefonon, így az egy kiegészítő kijelzőként funkcionálhat.

Németországban a motor indulóára 8500 euró, azaz 4450 euróval kerül kevesebbe, mint a BMW Motorrad legelső tisztán elektromos modellje, a CE 04. A CE 04-et teszteltük is, nemrég pedig a BMW innovatív motoros szemüvegéről is beszámoltunk.

Elektromos motor teszt: BMW CE-04

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.