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 A Franciaországba utazók egy új táblával találkozhatnak, amelynek nem ismerete jelentős pénzbüntetéssel járhat. Az elektromos autót vezetők azonban megúszhatják a bírságot. Az új tábla, amely kék alapon egy fehér rombuszt ábrázol, olyan gyorsabb áthaladást biztosító sávot jelöl, amely csak a közlekedés bizonyos résztvevői által használható. A sávban haladhatnak a legalább két utast szállító járművek (a motorkerékpárokat is beleértve), a zéró helyi károsanyag-kibocsátású járművek (például a tisztán elektromos autók), a taxik (utas nélkül is), a buszok és egyéb közlekedési eszközök. Az új táblát elsősorban az autópályák bal oldali sávjára alkalmazzák, hogy csökkentsék a lehajtók és előzések okozta fennakadásokat. Egyes helyeken ezt a sávot bizonyos időpontokban bárki használhatja majd, ilyenkor az időkorlátozást a közlekedési tábla kivilágításával vagy egy kiegészítő táblával, a megadott időablak feltüntetésével jelzik majd. Az új szabályozással a telekocsik és a tömegközlekedés használatára szeretnék ösztönözni az autósokat, amivel csökkenthető az adott útszakaszon a gépjárművek száma. Idővel tervezik a feltételek szigorítását is, például a jelenleg két fős minimális utaslétszám növelését, amit az időablakhoz hasonlóan a fenti tábla alatt elhelyezett kiegészítő táblával jelölnek majd. Az új szabály betartását a rendőrség speciális kamerákkal is felügyeli, amely képes azonosítani a járműben ülő utasok számát is. A táblával jelölt sávban haladó, de az előírásokat be nem tartó járművezetők 135 eurós büntetésre számíthatnak. A táblákat egy ideig bírság kiszabása nélkül tesztelték, de már éles a rendszer. Az új táblát Lyonban, Strasbourgban és Grenoble-ben már alkalmazzák, de idővel Franciaország teljes területén elterjedhetnek majd. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!