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
auto

Sokba kerülhet, ha nem villanyautóból látod ezt a táblát

egyéb
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

A Franciaországba utazók egy új táblával találkozhatnak, amelynek nem ismerete jelentős pénzbüntetéssel járhat. Az elektromos autót vezetők azonban megúszhatják a bírságot.

Az új tábla, amely kék alapon egy fehér rombuszt ábrázol, olyan gyorsabb áthaladást biztosító sávot jelöl, amely csak a közlekedés bizonyos résztvevői által használható. A sávban haladhatnak a legalább két utast szállító járművek (a motorkerékpárokat is beleértve), a zéró helyi károsanyag-kibocsátású járművek (például a tisztán elektromos autók), a taxik (utas nélkül is), a buszok és egyéb közlekedési eszközök.

Az új táblát elsősorban az autópályák bal oldali sávjára alkalmazzák, hogy csökkentsék a lehajtók és előzések okozta fennakadásokat. Egyes helyeken ezt a sávot bizonyos időpontokban bárki használhatja majd, ilyenkor az időkorlátozást a közlekedési tábla kivilágításával vagy egy kiegészítő táblával, a megadott időablak feltüntetésével jelzik majd.

Az új szabályozással a telekocsik és a tömegközlekedés használatára szeretnék ösztönözni az autósokat, amivel csökkenthető az adott útszakaszon a gépjárművek száma. Idővel tervezik a feltételek szigorítását is, például a jelenleg két fős minimális utaslétszám növelését, amit az időablakhoz hasonlóan a fenti tábla alatt elhelyezett kiegészítő táblával jelölnek majd.

Az új szabály betartását a rendőrség speciális kamerákkal is felügyeli, amely képes azonosítani a járműben ülő utasok számát is. A táblával jelölt sávban haladó, de az előírásokat be nem tartó járművezetők 135 eurós büntetésre számíthatnak. A táblákat egy ideig bírság kiszabása nélkül tesztelték, de már éles a rendszer. Az új táblát Lyonban, Strasbourgban és Grenoble-ben már alkalmazzák, de idővel Franciaország teljes területén elterjedhetnek majd.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.
Összehasonlítás