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
auto
2024. 05. 18. szombat

Milano – bemutatták az első tisztán elektromos Alfát

elektromos autó
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

Kezdjük mindjárt azzal, hogy az Alfa Romeo vezetője szerint hibás az a nézőpont, hogy ők most visszatérnek, mert soha nem tűntek el. Csak fejlődnek.

Akárhogyan is fogalmazunk, az irány tetszetős.

FRISSÍTÉS: az autógyártó idő közben átnevezte a típust, mostantól Junior néven forgalmazzák.

Ismerős újdonság

Az Alfa Romeo Milano Junior az olasz divat fővárosáról, illetve – eredetileg – egyben a márka szülőhelyéről kapta a nevét, és stílszerűen természetesen ott is volt a bemutatója ma délután.

A Milano Junior az Alfa első tisztán elektromos autója, de lesz belőle egy 48 voltos hibrid változat is a rugalmasság jegyében. Az IBRIDA 136 lóerős, 48 voltos VGT motoros hibrid, mellett a kínálat részét képezi az ELETTRICA  156 lóerős villanyautó variáns, és a szintén tisztán elektromos, 240 lóerős VELOCE sportváltozat is. Igen, mindennek, még a kárpit és színválasztéknak is olasz neve lesz, szándékosan nem készül belőle fordítás.

A műszaki adatok láttán rögtön ismerős számokat látunk, ami azonnal árulkodó jel, hogy sajnos itt még nem a Stellantis legújabb STLA platformjával van dolgunk, hanem az egykori PSA által kifejlesztett, és azóta számos Peugeot, Citroën és Opel ruhája alatt jól megismert CMP padlólemez teljesít szolgálatot.

Az autó természetesen a CMP legújabb generációját, a hatékonyabb motorokat és az 54 kWh-s akkupakkot kapja, amellyel a tisztán elektromos változat 410 WLTP kilométerre képes. A többi testvérmodellhez hasonlóan a maximális DC töltés 100 kW, a 10-80 százalékos töltés 30 perc.

A kocsi alapváltozata elsőkerék-hajtással készül, de a hibridből lesz Q4 összkerekes verzió is. A tervezők büszkék voltak az elektromos verzió tömegének csökkentésére a versenytársakéhoz képest, mint mondták 200 kilóval a hasonló méretű villany-SUV-k alatt vannak az 1545 kg önsúllyal, ami 240 kiló pluszt jelent a hibrid változathoz képest.

Bár hangsúlyozták, hogy az autót Olaszországban az Alfa csapata fejlesztette, úgy tudjuk, a hatékonyság jegyében a gyártás a lengyel Tychyben, a Fiat 600 és a Jeep Avenger mellett történik.

Dizájn, sportosság, Alfa feeling

A bemutató során a cég különböző vezetői mind a márka hagyományait hangsúlyozták, amelyből a formaterv is merít.

Hátulról kezdve az autó fara a coda tronca zömök farformát idézi meg, ami a Giulia TZ-hez nyúlik vissza és ráerősít a kitüremkedő kerékdobok, vállak, és a rövid túlnyúlások keltette sportos érzésre. Az autó dizájnere szerint a Milano Junior olyan, mint egy ember, izmai, vállai, szemei vannak.

A szemek az autó orrán helyezkednek el, és természetesen a lámpákat kell alattuk érteni. Az Alfa újratervezte, de természetesen megtartotta az ikonikus pajzs alakú első hűtőrácsot is, de mostanra már a fényszórók kialakítása is a márka védjegye lett. Az autóhoz LED mátrix fényszórók is elérhetőek lesznek.

Belül szintén folytatódik a jellegzetes dizájn, a lóhere alakú légbeömlőkkel, markáns kormány mögötti műszeregységgel és a sportülésekkel.

A modern vezetéstámogató rendszerek mellett az elektromos modellt segíti az online, integrált navigáció, amely megtervezi az utat és a szükséges töltéseket is, mégpedig egy 10,25 colos LCD kijelzőn. Az autóba integrálták a Stellantis ChatGPT alapú asszisztensét is.

A tervezők szerint a 400 literes csomagtér a B-SUV szegmensben egyedülálló eredmény. Van egy pici frunk is. Az első csomagtartó egy praktikus kis kábelrendező a Type 2 töltőkábel tárolására, de más nagyon nem fér ide bele.

Természetesen a fő attrakció a VELOCE sportverzió, amely a szegmens legközvetlenebb kormányáttételét, 25 mm-rel leültetett sportfutóművet, mechanikus önzáró differenciálművet, 380 mm-es féktárcsákat és négydugattyús monoblokk féknyergeket kapott a 20 colos abroncsok és a 240 LE mellé.

Új korszak

A márka az elmúlt években eléggé háttérbe szorult a piacon, tavaly 68.600 autót adtak el a világpiacon, ami ugyan 36 százalékkal jobb, mint a 2022-es 50 ezer, de még messze van a márka 218 ezres, 23 évvel ezelőtti rekordjától. Carlos Tavares, a Stellantis konszern vezérigazgatója a bemutatón azt is elmesélte, hogy 2021-ben egy versenytársuk még meg is akarta tőlük vásárolni az Alfát, és házon belül is sokan úgy gondolták, hogy meg kellene szabadulniuk pár márkától.

A cégvezető azonban állítólag egy másodpercig sem gondolkozott ezen, inkább megpróbáltak minden márkának megtalálni a helyét. Az Alfánál ez az újjászületés úgy igazán most indul be, ugyanis a következő években minden évben bemutatnak egy új típust.

Jean-Philippe Imparato, a márka vezérigazgatója azt is elárulta, hogy stratégiájuk a from zero to zero, azaz nulláról nullára nevet kapta. Ezalatt azt értik, hogy míg 2021-ben zéró villanyautójuk volt, 2027-re zéró emissziós céggé kívánnak válni.

Az Alfa Romeo Milano Junior a mai naptól rendelhető Olaszországban, és heteken belül indul a forgalmazás Európa legnagyobb piacain. A cég célja, hogy hamarosan újra 28 országban legyen jelen.

Hazánkban május végétől indul az előrendelés, az első autók az ősz folyamán érkeznek meg. Hivatalos magyar ár még nincs, de Európában a hibrid 30 ezer eurótól (~12 millió forint), az elektromos alapváltozat pedig 40 ezertől (~16 millió forint) lesz elérhető.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.