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
auto
2024. 04. 30. kedd

Frissül, és sokat javul a Ford Mustang Mach-E

elektromos autó

A tavalyi árcsökkentés és kisebb javítások után 2024-ben is frissített a Mach-E-n a Ford – egyelőre az Egyesült Államokban. Az oválmárkásoktól kissé szokatlan módon, az év második negyedének elején jött a vérfrissítés a modellhez, de legalább minden fontos területen igyekeztek javítani rajta, így nemcsak gyorsabb töltés, de nagyobb hatótáv és jobb gyorsulás is jellemzi.

Az elektromos SUV hatótávolsága érezhető mértékben javult, a 72 kWh-s alapváltozat csak hátsó meghajtással 402 kilométert, míg a 91 kWh-s hatótávnövelt verzió AWD kialakítással 450, hátsókerék-hajtással maximum 515 km-t tud egy töltéssel. Ezek a korábbiakhoz képest 16, illetve 32 kilométeres javulások (összkerekes konfigurációban elvileg „csak” 16 km jár pluszban). Ezúttal az akkumulátorok méretén vagy kémiáján nem változtattak, hanem az új, nagyobb hatékonyságú hátsó villanymotornak köszönhető a javulás.

Mach-E Bronze

Azért, hogy ne csak messzebbre juthassanak az új tulajdonosok, de gyorsabban is megtegyenek nagyobb távokat, érezhető javulást hoz a friss modell a töltési idők tekintetében is. A nagyobb akkuval szerelt Mach-E SUV-k a megfelelő állomáson immáron 36 perc 12 másodperc alatt elérhetik a 10-ről 80 százalékra töltést, ami 8 perc 48 másodperces (közel 20 százalékos) gyorsulás az első kiadású autókhoz képest. A kisebb pakkal szerelt Fordok 32 perc 18 másodperc alatt érik el ugyanezt a szintet, ami 5 perc 42 másodperces javulás a korai modellekhez képest – igaz, csupán alig egy perc a tavalyi frissítéshez viszonyítva.

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

Nem tudni, mennyiben az új hátsó motor érdeme – valószínűleg nagy mértékben –, de a Mach-E GT a Performance Upgrade csomag hatására fél másodpercet javít álló helyzetből 60 mérföldes (96 km/órás) tempóra gyorsításán, így immáron 3,3 szekundum alatt éri azt el. A gyártó büszkén megjegyzi, hogy az eddigi legjobban gyorsuló Mach-E lepipálja a Tesla Model Y Performance és a Porsche Macan 4 Electric duóját is. A negyed mérföldet (402 métert) egyébként 11,8 másodperc alatt abszolválja 114 mérföld/órás (183 km/órás) sebesség mellett.

A teljesítménycsomag a GT felszereltséghez plusz pénzért kérhető, míg az új Rally változatnál alapáras. Utóbbiról első nyilvános megjelenésekor már mi is írtunk, de sok részlet akkor nem derült ki. Mostanra az már biztos, hogy a GT teljesítményszintjét és ezzel együtt (nagyobb) akkuméretét kapja, viszont a közút mellett a terepre is hangolták, így például 2,5 centivel magasabban helyezkedik el a kasztni, hogy ne okozzanak gondot a mostoha körülmények se – emellett különleges légterelőket, kerekeket és versenycsíkokat is kap. Egy kis ízelítőt is közzétett a gyártó a Mach-E Rally kapcsán:

Arról egyelőre nem tudni, hogy Európába mikor kerülhet a friss változat, a tengerentúlon viszont már legkevesebb – Select szint, kis akku, hátsó hajtás – 40 ezer dollárért (14,3 millió forintért) rendelhető, míg a legdrágább változat – Rally, nagy akku, összkerekes – 60 ezertől (21,5 millió forinttól) indul.

Kőrössy Balázs