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 A Peugeot bő két évvel ezelőtt, 2022 nyarán mutatta be a megújult 408-as modelljét, amiből 2023 elején piacra is kerültek a hagyományos hajtású, valamint a plug-in hibrid rendszerrel szerelt típusok. Idén év elején befutott a 48V-os hibrid verzió is, de a család kiteljesedésére mostanáig kellett várni, amikor végre tisztán elektromos változatban is láthatjuk a franciák crossoverét. Néhány piacon a mai naptól rendelhető az e-408, a Peugeot magyar honlapján egyelőre nem szerepel a modell. Fotó: Peugeot A Peugeot e-408 teljes hossza 4,69 méter, szélessége (behajtott tükrökkel) 1,85 méter. A jármű a többféle hajtáslánc elszállásolására tervezett EMP2-t (Efficient Modular Platform) használja, amely 2,79 méteres tengelytáv mellett biztosítja, hogy az akkumulátor ne legyen negatív hatással az utastér tágasságára. A sportos kiállás és aerodinamikus megjelenés mögött olyan megoldások állnak, mint például a crossoveresen megemelt futásmagasság, amihez mindössze 1,49 méteres teljes magasság tartozik, az éles törésvonalak a karosszérián, a masszív, feketére színezett hátsó lökhárító, és a keskeny hátsó lámpák. Fotó: Peugeot A villanyautó öt színben lesz elérhető: Okenite White, Obsession Blue, Selenium Grey, Elixir Red és Perla Nera Black. A 10 hüvelykes, nagy felbontású központi képernyőn a Peugeot i-Connect Advanced rendszer érhető el, amelyen többek között a TomTom navigáció is megtalálható. A hangalapú asszisztenst ChatGPT-integrációval látták el. A rendszerfrissítések éteren keresztül (OTA) történnek, így a jármű szoftverei a szerviz látogatása nélkül maradhatnak naprakészek. Az okostelefon tükrözéséhez vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto is használható, valamint lehetőség van két telefon egyidejű csatlakoztatására is Bluetooth-on keresztül. Az autó összesen négy USB-C csatlakozót kínál. Fotó: Peugeot Az új Peugeot e-408 állandó mágneses szinkron villanymotorja 157 kW (210 LE) teljesítménnyel és 345 Nm nyomatékkal rendelkezik, ami egy nettó 58,2 kWh kapacitású nagyfeszültségű akkumulátorból kapja az energiát. Az NMC 811 technológiás (80% nikkel, 10% mangán, 10% kobalt), 18 beépített modullal szerelt akku 453 km-es hatótávolságot kínál WLTP vegyes ciklusban. A modell alapfelszereltségének része a hőszivattyú is. Fotó: Peugeot A váltakozó áramú töltéshez az autó egy 11 kW-os háromfázisú fedélzeti töltőt használ, egyenáramú töltés esetén pedig akár 120 kW teljesítményt is képes fogadni, így az akkumulátor 20%-ról 80%-ra alig több mint 30 perc alatt feltölthető. Ideális körülmények között így akár 100 km-es hatótávolság is visszanyerhető kicsit több mint 10 perc alatt. Fotó: Peugeot A elektromos 408 a mulhouse-i gyárban készül testvérei mellett, és az Allure Care program által akár 8 éves/160.000 km-es garanciát is élvezhetnek a vásárlói. Sajtóértesülések szerint a vételára 43.900 eurónál kezdődik majd. Az október 14-én kezdődő Párizsi Autószalonon személyesen is meg tudják tekinteni az autót az érdeklődők. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!