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
auto
2024. 10. 05. szombat

Idén először növekedtek a Tesla eladásai

elektromos autó piac
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

A második negyedév végén még csak a probléma mérséklődéséről tudtak beszámolni, de mostanra már egyértelműen megfordult a kedvezőtlen 2024-es trend: újra növekedtek a Tesla eladásai.

A korábbi évek kiugró eredményeitől azért még messze van a cég.

Hegymenetben

Az idei első negyedévben csak 386 ezer autót adott el a Tesla (-8,5%), a másodikban ez a szám 444 ezerre nőtt (-4,5%), de az év felénél még így is 6,5 százalékkal maradt el az értékesítés 2023-hoz képest.

Most, a harmadik negyedévben azonban 462.890 autót adott el a vállalat globálisan, ami 6,4 százalékkal haladta meg 2023 azonos időszakát.

Így a Tesla eladási számai az év első kilenc hónapja után 1.293.656 darabnál állnak, ami 2,3 százalékkal kevesebb, mint tavaly ilyenkor. A várakozások szerint az autógyártó az év végére utolérheti majd magát, hozhatja a 2023-as eladási adatot, sőt talán szerény növekedést is mutathat, de ez persze jóval elmarad majd a tavalyi 38 százalékos értéktől.

Az értékesítési számokhoz kapcsolódó hír, hogy a Tesla pár napja osztotta meg, hogy sanghaji üzeme már egymillió autót exportált 2020 januári megnyitása óta.

 

A Model 3/Y páros eladásai 5 százalékot erősödtek 2023 harmadik negyedévéhez viszonyítva, viszont a Model S/X és a Cybertruck számait a gyártó – nyilván nem véletlenül – egyben közli. Feltehető azonban, hogy a 43 százalékos növekedés az elektromos pickup számlájára írható, hiszen az S/X modellcsalád eladásai az utóbbi években jelentősen visszaestek, míg a Cybertruck az elmúlt hónapokban a 100 ezer dollár feletti autók kategóriáját rendre megnyerte az amerikai villanyautó-piacon.

A vállalat újfent megosztotta mennyi akkus energiatárolót telepítettek a negyedév során – ebben a számban benne vannak az otthoni Powerwall és az ipari Megapack akkupakkok is. A telepített 6,9 GWh ugyan elmarad az előző negyedév kiugró értékétől, de a tavalyi év azonos időszakához képest 73 százalékos emelkedésnek felel meg.

A Tesla október 23-án teszi majd közzé a negyedéves pénzügyi eredményét, ám addig még hátravan október 10-én a robotaxi premierje is.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.