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
auto

Nyugdíjba megy a Stellantis vezére

üzlet
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

Úgy néz ki, véget ér Carlos Tavares munkássága a Stellantisnál, és nemcsak ő, de több magas rangú vezető távozni kényszerül a cégtől.

Csomagolták az üzenetet, de nem nehéz a sorok között olvasni.

Nem volt sok türelem

Úgy néz ki a Stellantis befektetői nem a türelmes fajtából valók.

Carlos Tavares, a szókimondó, gyakran az iparág többi szereplőjével szembe menő 66 éves portugál születésű vezérigazgató a karrierjét még 1981-ben kezdte a Renault-nál, ahol a COO pozícióig jutott, amely a CEO alatti egyik legmagasabb poszt. Itt Carlos Ghosn ellenében alul maradt a belső csatározásokban és 2014-ben a legfőbb vetélytárs PSA csoporthoz váltott, amelynek vezérigazgatója lett.

A szakember gyakorlatilag azóta is ezt a pozíciót tölti be, hiszen az ő ötlete és projektje volt a Fiat-Chrysler csoporttal végrehajtott összeolvadás, amelynek eredményeként 2021-től az újonnan alakított Stellantis vezére lett.

Tavares az elmúlt években üzleti szempontból elképesztően sikeres cégcsoportot épített, a konszern első évében 14,2 milliárd, 2022-ben 16,8 milliárd, tavaly pedig 18,6 milliárd adózott nyereséget ért el a cég.

Csakhogy az idei év első hat hónapjában a nyereség a felére csökkent, és hatalmas problémák vannak a profit nagy részét szállító észak-amerikai üzletággal, ahol csak gyűlnek az eladatlan autók a kereskedésekben.

Ez a félév elég volt ahhoz, hogy elfogyjon a bizalom Tavaressel szemben, ugyanis az elmúlt hetek pletykái után most bejelentették, hogy a CEO szerződésének 2026-os kifutása végén nyugdíjba vonul, utódját pedig 2025 negyedik negyedévében jelentik be.

A Stellantis tehát most új vezérigazgatót keres, a projektre pedig egy évet adtak maguknak.

Repültek

De Tavares legalább a méltóságát megőrizhette és kitölti mandátumát. Nem mindenki volt ilyen szerencsés.

A Stellantis ugyanis most több magas rangú vezető távozását is bejelentette.

Távozott a cégtől Uwe Hochgeschurtz, aki az európai üzletág vezetője, COO-ja volt, helyét a kishaszongépjármű terület feje, Jean-Philippe Imparato veszi át, aki megtartja eddigi beosztását is.

Santo Ficili veszi át az Alfa és a Maserati vezetői posztját, távozik Davide Grasso – azt nem tudni ő marad-e a cégnél.

Új CFO-t is kap a cég, kirúgták ugyanis Natalie Knightot, aki egy éve vette át a pénzügyi igazgató posztját.

Távozik posztjáról Carlos Zarlenga, aki az észak-amerikai üzletág feje volt, őt Antonio Filosa váltja.

Végül beolvasztják a beszállítói láncért felelős csapatot a gyártásba, ezt az osztályt Arnaud Deboeuf fogja vezetni.

Stellantis: már keresik Tavares utódját?

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás