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 Nemrég interjút adott az Automotive News szaklapnak Frank Weber, a BMW fejlesztési igazgatója és több érdekes dolgot is mondott a cég villanyautós tervei kapcsán. Kigyűjtöttük ezeket. Felesleges teher, alaptalan félelem Az internetes kommentekből kiindulva még mindig gyakori vélekedés, hogy a villanyautók akkor lesznek teljes értékű alternatívái a hagyományos hajtásláncoknak, ha elmennek 1000 kilométert egy töltéssel. Különösen sokan gondolják így azok közül, akiknek nincs személyes tapasztalatuk tisztán elektromos járművel. Nem ért azonban egyet ezzel a véleménnyel a BMW fejlesztési igazgatója, aki szerint ügyfeleik azt mondják nekik, hogy tökéletesen elég nekik a 400-500 kilométer közötti valós hatótáv is. Neue Klasse Weber szerint a Neue Klasse 30 százalékkal növeli majd villanyautóik hatótávját, így még túl is fogják teljesíteni a fogyasztói elvárásokat. Adataik szerint csak nagyon kevesen utaznak több száz kilométert villanyautójukkal és ilyenkor is nem a hatótáv, hanem inkább a töltőinfrastruktúra a szűk keresztmetszet, itt kell még fejlődni. A fejlesztésekért felelős vezető szerint nincs értelme hatalmas kapacitású akkupakkokat gyártani, mert szükségtelenül megnöveli a kocsi CO2 lábnyomát. Bár sokan beszélnek az 1000 kilométeres villanyautókról, Weber szerint sokkal fontosabb a a hatékonyság növelése és a Neue Klasse itt is 20 százalékos javulást hoz majd. A szakember beszélt arról is az interjúban, hogy ő nem lát a következő 10 évben olyan technológia áttörést, amely jelentősen csökkenti majd az akkumulátorok gyártási költségét. A vásárlók elvárásai miatt pedig az akkupakkok kapacitása sem lesz szignifikánsan kisebb a jövőben. A szilárdtest akkumulátorok kapcsán úgy véli, hogy azok legalább egy jármű generációra, nagyjából egy évtizedre vannak a nagy volumenű gyártástól. Ennek egyik oka, hogy az akkugyártók jelentős beruházásokat eszközöltek a hagyományos akkupakkok terén, amelyek még nem térültek meg, így nem fognak egyik napról a másikra váltani. Neue Klasse X A BMW szerint egyébként alaptalan a villámtöltéstől való félelem is. Bár, ha valaki egyfolytában nagy teljesítménnyel tölti az akkut, az valóban nem tesz jót neki, de a cég fejlesztési igazgatója az adatok alapján azt mondja, ez nagyon messze áll az átlagfelhasználó gyakorlatától. A villámtöltést az emberek leginkább az alkalmi hosszú utakon használják, így annak elhanyagolható a hatása az akku élettartamra. Weber szerint az Audival és a Mercedes-szel szemben azért jóval sikeresebb villanyautós stratégiájuk, mert ők megértették, hogy a vásárlók ugyanazt a BMW-filozófiát várják el tőlük az üzemanyagtól függetlenül és nem akarnak egy radikálisan más dizájnt, csak azért mert a jármű elektromos. Panoramic iDrive A Neue Klasse maga kifejezetten a villanyautóik következő generációnak készült, de sok olyan alkatrészt fejlesztenek ki részére, ami később más hajtásláncokban, így például a hidrogénes autóikban is megjelenik majd. Emiatt a nagyobb darabszám csökkenti a gyártási költségeket is. Egyik ilyen a Panoramic iDrive képernyő és operációs rendszer Weber szerint két éven belül összesen hat Neue Klasse modellt mutatnak majd be. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!