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
auto

Már nem a BMW a legnépszerűbb villanyautó-márka Magyarországon

Amikor tavaly megnéztük, hogy 2023 végén melyik villanyautóból mennyi volt forgalomban hazánkban, az a meglepő eredmény született, hogy a márkák rangsorát egy német prémium vezeti.

Egy évig volt csak tejjel-mézzel folyó Kánaán az ország.

Soha nem találtad volna ki, melyik márkából van a legtöbb elektromos Magyarországon

Változás az élen

A múlt héten a Datahouse adatainak segítségével már megmutattuk, hogy mely tisztán elektromos személyautó típusokból futott a legtöbb a magyar utakon 2024 végén – aki lemaradt, a linket megtalálja ennek az írásnak a végén.

Az nem változott az elmúlt évben, hogy továbbra is a Nissan Leaf volt az első, majd ezt a BMW i3 követte. Mondjuk mérget vennénk rá, hogy 2025 végére új elsőt fogunk avatni.

Az i3 sikere, hatalmas hazai darabszáma azt a furcsa helyzetet idézte elő, hogy a bajor prémium márka erején felül teljesített Magyarországon, hiszen normál esetben nem várnánk el tőle, hogy a listákat vezesse. Annyira azért nem megy jól a Lajtán innen. Ám a kis BMW jó mérete, élhető hatótávja, prémium anyaghasználata és mára már elérhető ára kiváló ár-érték aránnyal ruházta fel a típust.

Ez pedig a vállalat többi villanyautójával együtt azt eredményezte, hogy 2023-ban aranyérmet szereztek a magyar elektromos flottában a márkák listáján.

2024-ben azonban változott a helyzet a lista élén.

# Márka Darab 2024 Darab 2023 Változás
1 TESLA 9968 5456 83%
2 BMW 8596 6331 36%
3 NISSAN 7159 6000 19%
4 VOLKSWAGEN 5932 4669 27%
5 HYUNDAI 5088 3175 60%
6 RENAULT 3302 2731 21%
7 KIA 3192 2528 26%
8 MERCEDES 2009 1304 54%
9 DACIA 1532 1031 49%
10 BYD 1524 36
11 VOLVO 1195 399 199%
12 SKODA 1085 831 31%
13 PEUGEOT 1010 885 14%
14 AUDI 973 556 75%
15 SMART 924 773 20%
16 FIAT 900 713 26%
17 OPEL 890 614 45%
18 CITROEN 792 711 11%
19 MINI 590 408 45%
20 MAZDA 586 487 20%
21 FORD 526 310 70%
22 MG 516 159 225%
23 PORSCHE 279 170 64%
24 CUPRA 272 111 145%
25 JAGUAR 252 135 87%
26 MITSUBISHI 224 210 7%
27 HONDA 218 98 122%
28 TOYOTA 200 125 60%
29 LEXUS 72 35 106%
30 BLUECAR 62 50 24%

A tavalyi év során a Tesla erős újautó-eladásai mellett rengeteg használt példány érkezett hozzánk, különösen a Model 3-ból, amelynél az első európai szállítmányok (2019) ötéves lízing periódusa pont az előző évben járt le. Ennek megfelelően Nyugat-Európából ömlöttek befelé az autók.

Így a fentiek ismeretében talán már nem meglepő, hogy most az amerikai márka végzett az élen, miután egy év alatt 83 százalékkal, kevéssel 10 ezer alá növelte darabszámát hazánkban.

Ez a darabszám egyre abszurdabbá teszi, hogy továbbra is csak egy hivatalos márkaszerviz van az országban. Összehasonlításképp, Ausztriában a 35 ezer Teslára hat, Csehországban 8600-ra kettő márkaszerviz jut.

A második és harmadik helyen tehát a BMW és a Nissan állnak egy-egy helyet lecsúszva a márkák listáján. A két cég közül utóbbi helyzete kétséges idén év végére, hiszen jelenleg nagyobb darabszámban nem adnak el új villanyautót, a használt LEAF-ek pedig a töltőcsatlakozójuk miatt valószínűleg veszíteni fognak népszerűségükből.

Kiemelkedő volt a Hyundai, a Mercedes és a Volvo menetelése, míg a BYD a 10. helyen lépett be a listára. Ha idén is hozzák tavalyi számaikat, a TOP 5 sarkában találhatják magukat az év végére.

Cégcsoportonként bontva az adatokat, a Tesla és a BMW helyezése nem változott, de a Volkswagen Csoport feljött a dobogó legalsó fokára. A Hyundai-Kia, a Mercedes-Benz és a Geely tudtak még az ezer darab feletti állománnyal rendelkezők kategóriájában jelentősen növekedni.

A világ legnagyobb autógyártójának mindössze 273 elektromos autója fut a magyar utakon.

Két Tesla is duplázott a magyar villanyautó-flottában

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.