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
auto

Kamu légellenállással reklámozza autóit az Avatr?

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

Egy kínai blogger nagy port kavart posztja miatt áll a bál az Avatr luxusmárka körül, amelynek zászlóshajója műszaki adatait vonták kétségbe.

A blogger állítólag szélcsatornás teszten bizonyította, hogy a kocsi légellenállási együtthatója messze elmarad a reklámozott értéktől.

Valaki nem mond igazat

A kínai autópiac és az azt körülvevő közösségi média kapcsolata nem egyszerű. Ahogy azt a sanghaji autókiállításon is láttuk, az egyes márkák autóit influenszerek valóságos hada vette körül, akik néha nem is egy, hanem két telefonnal közvetítették a tartalmat.

A rajongást azonban néha botrányok övezik, az elmúlt években többször készültek leleplezőnek szánt videók és bejegyzések egyes járművek hiányosságairól, ám sokszor olvastunk arról is, hogy ezek nem állták ki az igazságszolgáltatás próbáját. Persze, hogy ezek a bírói döntések mennyire voltak függetlenek, azt innen nehéz megállapítani.

És az is igaz, hogy a kínai gyártók is hajlamosak a túlzásokra, nem minden arany, ami fénylik náluk sem.

Ezért is nehéz elsőre igazságot tenni az ilyen ügyekben, de az egymillió követővel rendelkező Zurich Bei Le Ye azt állítja, bizonyítéka is van állításaira.

Forrás: Car News China, Zurich Bei Le Ye, Weibo

A kínai blogger az Avatr 12-es egy példányát vitte el a Tianjin China Automotive Technology and Research Centre (CATARC) szélcsatornájába, hogy megnézze, tényleg igaz-e a 0,21-es Cd érték, amit a gyártó állít. A tesztközpont saját szakemberei folytatták le a CSAE 146-2020 szabvány szerinti szélcsatorna tesztet – írja a Car News China.

A képek tanúság szerint nem a gyári 0,21, hanem 0,2858 lett a 120 km/h sebességnél mért érték, ami jelentős, több mint 30 százalékos eltérés.

A blogger szerint ez körülbelül annyi, mint a 20 éves Volkswagen Passat B5 légellenállási együtthatója.

Forrás: Car News China, Zurich Bei Le Ye, Weibo

Eddig az eredmény, innen pedig következnek az összeesküvés-elméleteknek tápot adó fejlemények.

A blogger állítása szerint az intézmény képviselői nem voltak hajlandóak írásos jelentést kiadni a vizsgálat eredményéről, ami szerinte az autógyártó közbeavatkozása miatt történhetett meg. A Car News China szerint pedig mostanra az eredeti videó is lekerült a blogger csatornájáról, ami szintén nyomásgyakorlásra utal.

Az Avatr és annak több magas rangú vezetője is tagadja az állítások hitelességét és mintegy 700 ezer amerikai dollárnyi jutalmat ígér annak a nyomravezetőnek, aki segít bizonyítani, hogy az általuk fekete PR-nak nevezett akció mögött szándékos hitelrontás áll. A cég azóta azt is bejelentette, hogy hamarosan nyilvános teszttel válaszol az állításokra.

Zurich Bei Le Ye válaszában felszólította a gyártót, hogy mutassa be az eredeti, a 0,21-es Cd értéket igazoló teszt dokumentumait. Szerinte ezt az Avatr nemcsak hogy nem tette meg, de promóciós anyagaiból törölte is a 0,21-es Cd értékre tett utalásokat.

Nem állítjuk, hogy a cég weboldalának minden szegletét átvizsgáltuk, de elsőre valóban nem lelni ilyen utalást az Avatr 12 angol nyelvű oldalán. Hogy korábban volt-e ilyen, azt nem tudjuk.

Az Avatr standját egyébként mi is meglátogattuk Sanghajban és erről videót és cikket is készítettünk.

Ezek a kínai luxusautók még az európai piacot is felforgathatják

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.