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
auto
2024. 04. 16. kedd

Közösen fejleszti az i2-t a BMW és a Daimler?

elektromos autó

Alig egy héttel ezelőtt felröppent a pletyka, miszerint a két legnagyobb prémium autógyártó, a BMW és a Daimler a más területeken való együttműködés után elektromos autó fejlesztésben is összefogna. Hivatalos megerősítés továbbra sem érkezett, ám a Süddeutsche Zeitung német magazin információi szerint a két vállalat vezérigazgatója a fejlesztéséért felelős vezetőkkel együtt már hónapok óta intenzíven tárgyal egy közös platform fejlesztésén, mely a müncheniek és a stuttgartiak számára is egy legalább 7 milliárd eurós költségmegtakarítást jelentene a villanyautó-gyártásnál. Az egymás között megosztott padlólemez kompakt és közepes méretű elektromos autók alá férne be. A Manager Magazin már konkrétumokkal is tudott szolgálni, amik állítólag egyenesen Klaus Fröhlich, a BMW fejlesztési igazgatójának szájából hangzottak el. Ezek szerint a két autógyártó első közös járműve a BMW i2-es lesz, ami bár egy teljesen új padlólemezre készülne, méretre hasonló lenne a 2013-ban bemutatott i3-ashoz, mely jelenleg a BMW egyetlen megvásárolható tisztán villanymeghajtású személyautója.

Az i2 sokban hasonlít majd az i3-ra, ám a drága karbon karosszériát nem örökli át, hogy minél lejjebb lehessen szorítani a költségeket. A német magazin hozzáteszi, hogy a Daimler munkatársai meg is lepődtek azon, hogy a BMW milyen radikális módon szeretné a lehető legolcsóbbra kihozni az új villanyautót. A végeredmény pedig igencsak vonzó lenne, ugyanis a két autóóriás 30 000 euró (9,6 millió forint) alatti árat célzott meg.

Az i2 az i-sorozatban eggyel feljebb álló testvéréhez hasonlóan a nagyvárosi autós közönséget célozná meg, ám a BMW és a Daimler igyekszik legalább 300 kilométerre feltornázni az egy töltéssel megtehető hatótávot, hogy a sűrű városi töltőhálózatot elhagyva se legyen nagy gond az utazások során. Ha valaki azonban épp most tervezett elektromos autót vásárolni, akkor az véletlenül se gondolja meg magát az i2 hírére, mert a két vállalat 2024-nél előbb nem indítaná el a sorozatgyártást, tehát az olcsó villanyautót megcélzó nagy német összefogás eredményét még jó 5 évig nem élvezhetjük.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.