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
auto

Már készül az első magyarországi Ionity töltő

elektromosautó-töltés

Kellemes meglepetés érhette ma azokat, akik ellátogattak az Ionity töltőhálózat honlapjára. Megjelentek ugyanis a térképen az első kelet-európai töltők tervezett helyszínei, amelyek egyike ráadásul Magyarországra kerül. A Teslához hasonlóan az Ionity is a Bécs-Budapest távon szeretné először biztosítani a továbbjutást, ezért az első magyarországi Ionity töltőszigetet a Bábolna pihenőbe, az autópálya déli oldalára tervezik. A helyszín már most is népszerű megállóhely, hiszen az autópálya pihenőben egyedül itt található benzinkúttól független gyorsétterem, ami ráadásul az autópálya másik oldaláról is könnyen megközelíthető.

Az Ionity jellemzően 6 db, egyenként maximum 350 kW teljesítményű CCS szabványú oszlopot telepít az ilyen helyszínekre, így valószínűleg az M1-es mellé is ennyi töltő kerül. Bár autó még nincs, ami ki tudja használni a maximális teljesítményt, a koreai villanyautók 70-75 kW-tal, a Jaguar I-Pace már közel 100 kW-tal, az Audi e-tron pedig akár 150 kW-tal is tud majd tölteni. A Porsche Taycan megérkezéséig a csúcstartó egy szoftverfrissítés után várhatóan a Tesla Model 3 lesz, ami ideális esetben akár 250 kW teljesítményen is képes fogadni az energiát, de jelenlegi állapotában a Tesla Model 3 is megelégszik 125 kW-tal.

Bár hivatalos információnk nincs az Ionity töltőpont átadójának időpontjáról, de minden jel arra utal, hogy már előrehaladott állapotban van a projekt, így a töltőket valószínűleg még az első félév során beüzemelik. A térképen ugyan nem szerepel, de úgy tudjuk, hogy az Ionity valahol máshol is tervez töltőpontot Magyarországon, ami szintén elkészülhet még idén. Az M1-en Bécs felé haladva az osztrák szakaszon Göttlesbrunn közelében készül a következő Ionity állomás, ami alig 120 km-re található a Bábolna pihenőtől. Érdekesség, hogy a magyarországi töltőn kívül Kelet-Európában mindössze Szlovéniában van folyamatban telepítés.

Antalóczy Tibor

A Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője.