Hosszas várakozás után március elején debütált a V3-as Tesla Supercharger villámtöltő, mely töltőoszloponként 250 kW-os töltési teljesítményt kínál, azaz több mint kétszer annyit, mint amennyit a villanyautók a V2-es berendezéseken fel tudnak venni. Ezzel a Porsche Taycan érkezéséig ismét a Tesla járműve vált a leggyorsabban tölthető elektromos autóvá a piacon, jóllehet az erre alkalmas töltők elterjedésére még várni kell. Az új Supercharger bemutatásakor azonban azt is megemlítette Elon Musk, hogy a régi típusú töltőoszlopok is fejlődni fognak, magasabb töltési teljesítményt nyújtva az autóknak. A Model 3 esetében ez 145 kW lesz, a jelenleg maximálisan 120 kW-tal tölthető Model S és X-nél pedig egyelőre nem tudni.
Most a kaliforniai autógyártó elkezdte kiküldeni a V2-es Superchargerek teljesítményét növelő szoftverfrissítést, és az u/privaterbok nevű felhasználó meg is osztotta tapasztalatait a Redditen, aki Model 3-asával egy kaliforniai Superchargerre csatlakozott rá. A töltést 15%-os SoC mellett kezdte el, amikor is 145 kW teljesítménnyel ömlöttek az elektronok az aksiba, majd 50%-os töltöttség mellett egy kis időre 147 kW-ra is felment a mutató. Ekkor egy órányi töltéssel elméletileg több mint 1000 kilométernyi hatótávot tudott volna magába szívni az autó. 50% felett sem indult látványos zuhanásnak a görbe, 60%-on még simán megvolt a 117 kW-os töltési teljesítmény (közel 800 kilométernyi hatótáv óránként).
A következő napokban, hetekben világszerte több mint 12 000 töltőn nő majd a teljesítmény, aminek nemcsak a Model 3 tulajdonosok, de a régebbi modellekkel közlekedő teslások is örülhetnek. A minap például egy igencsak érdekes eseménynek lehettek szemtanúi a Tesla honlapját böngészők: a Model S leírásában a 170 mérföldnyi hatótáv betöltéséhez szükséges 30 perc 15 percre módosult, ami egy durván 210 kW-os töltési teljesítményt enged feltételezni a Long Range változatú szedán esetén. Továbbá az „any Supercharger” feliratból is „Supercharger location” lett, ami utalhatna akár a V3-asok helyszínére. Az Electrek hírportál rákérdezett, a Tesla viszont nem kommentálta, és vissza is állította a szöveget a korábbi állapotára. Lehet szó egyszerű hibáról, de az biztos, hogy alaposan beindította a találgatásokat a Model S és Model X várható töltési teljesítményével kapcsolatban. Hamarosan azonban biztosan megérkezik a válasz arra a kérdésre, hogy mennyivel tud majd tölteni a két korábbi modell a V2-es, illetve V3-as töltőkön.