Miért fogyaszt kevesebbet a Tesla a konkurenseknél?

A Teslánál kiemelt fontosságot tulajdonítanak a kedvező légellenállásnak, azonban más gyártók és persze a Tesla tulajdonosok is, ezt sokszor feláldozzák az esztétika oltárán, így egymással versengve szerelnek például minél nagyobb kereket az autóikra. A Nissan Leaf esetében a mai napig meglepett és kételkedő hozzászólók csodálkoznak el azon, hogy a 16″ és 17″ gyári mérettel is árult Leaf esetében akár 10% is lehet a hatótáv különbség.

Tesla Model 3 aero dísztárcsa 18″ méretben (forrás: tesla.com)

Az alábbi videó tehát nem csak a Tesla,  de a többi villanyautó tulajdonosoknak is hasznos lehet, hiszen a kisebb akkus autóknál még jobban számít az a néhány wattóra extra fogyasztás minden km-en.

A német NextMove csapat ezúttal a Tesla Model 3 aerodinamikus dísztárcsáit tesztelte, és arra az eredményre jutottak, hogy nagy sebességnél akár 3% is lehet a dísztárcsának köszönhető fogyasztáscsökkenés, így természetesen a hatótáv növekedés is. Az eredmény és a megoldás persze a szakavatottak számára nem újdonság, a fogyasztáscsökkentés fanatikusok régóta használnak a teljes kereket elfedő úgynevezett„moon disc” dísztárcsákat, de már a Toyota Prius téli-nyári kerékcseréjekor is láttam több meglepett arcot, akik nem értették miért kerül műanyag tárcsa egy könnyűfém felnire, pedig egy hagyományos vagy hibrid autónál nincs hatótávpara, csupán fél deci üzemanyag megtakarítás érhető el ilyen trükkökkel.

Új Tesla vásárlásakor persze továbbra is kérhető a szebb, nagyobb kerékkel az autó, csak kérdés, hogy megéri-e extra pénzt elkölteni rá, hogy még a fogyasztást is megnöveljük vele.

Autok:

Elektromos autót használsz?