Elektromos kisteherautókat dob piacra a Toyota

Mostanra szinte valamennyi kereskedelmi célú járművek gyártásával foglalkozó vállalat felismerte, hogy a városi áruszállítást a jövőben kizárólag tisztán elektromos autókkal lehet majd lebonyolítani. Nem csupán azért, mert a flottaüzemeltetőknek sokkal jobban megéri az olcsón fenntartható villanyos kisteherautókat használni, hanem mert a szabályozás is fokozatosan kiszorítja a szennyező és zajos dízeles haszongépjárműveket a városokból. Ezt pedig még az elektromosítás legnagyobb ellenzői sem tudják megkerülni: miután az elmúlt hetekben a Fiat bejelentette Ducato furgonjának BEV változatát, a Toyota is új stratégiával állt elő a szállítmányozó szektor meghódítására. A japánok jelenleg nem tartoznak a kereskedelmi járművek úttörői közé Európában – ezen igyekeznek változtatni új modellek bevezetésével és elektromos kisteherautók piacra dobásával, melynek feladatait az újonnan alapított Toyota Professional márka fogja levezényelni. A Hilux pickuphoz és a Proace közepes méretű teherautóhoz egy új furgon, a kompakt Proace City fog csatlakozni a palettán, és a két Proace jármű teljesen elektromos hajtásláncot is kap 2020-ban és 2021-ben, hogy a városi áruszállítók igényeit kielégítsék.

Műszaki tulajdonságokat egyelőre nem tett közzé a Toyota, de vélhetően hasonló specifikációkra számíthatunk, mint a nemrég bejelentett elektromos Peugeot Boxer és Citroën Jumper/Relay esetében, hiszen a Toyota Proace 2016 óta ezekkel a modellekkel együtt épül a PSA Csoport valenciennesi gyárában, ugyanazon az EMP2 padlólemezen. A kis méretű Proace City a Citroën Berlingo és Opel Combo modellek testvére lesz néhány részlettől eltekintve az utastérben. Az elektromosítást a Toyota a franciák segítségével oldja meg, míg azonban a Peugeot és a Citroën furgonjait a BD Auto alakítja át, a Toyota esetében egyelőre erről nincs információ.

EZT OLVASTAD MÁR?  Öt városközpontban hamarosan csak kibocsátásmentesen szállít az IKEA

Elektromos autót használsz?