Honda VE-1: indul a tisztán elektromos crossover értékesítése
A Honda és a GAC közös vállalkozásának legelső tisztán elektromos modelljeként vált megvásárolhatóvá a VE-1 Kínában, ami egy igencsak vonzó árcédulával csalogatja magához a kibocsátásmentes autózásra vágyó vásárlókat. A tavaly év végén bemutatott kompakt crossover indulóára 159 800 jüan az állami támogatások után, ami jelenlegi árfolyamon átszámítva 6 712 000 forint, a csúcsfelszereltségű változatért 179 800 jüant, azaz körülbelül 7,5 millió forintot kell kifizetniük a fogyasztóknak, az arany középút híveinek pedig 169 800 jüanba fáj az extrákkal közepesen megpakolt változat beszerzése.
A hajtáslánc azonos mind a három verzió esetében: a meghajtásért egy 120 kW-os villanymotor felelős, ami maximálisan 280 Nm forgatónyomatékot tud leadni. A lítium-ion akkupakk kapacitása 53,6 kWh, amivel körülbelül 400 kilométeres hatótávot ígér a gyártó. Ez NEDC szerint értendő, így a valós hatótávolság valahol 300 kilométer környékén mozoghat, ám ez is tökéletes arra a célra, amire a Honda szánta: a VE-1 a fiatal, nagyvárosok környékén lakó ingázók villanyautója. Az autóra egy hároméves/ 100 ezer kilométeres alap garancia jár, míg a legfontosabb alkatrészekre (akkura, motorra) nyolcéves/ 150 ezer kilométeres garanciát vállal a gyártó.
Azt egyelőre nem tudni, hogy a crossover eljut-e az európai piacokra, de nekünk sem kell már sokáig tisztán elektromos Honda nélkül maradnunk, hiszen hamarosan nálunk is megjelenik az utakon a Honda e, mely a japán gyártó első, globális értékesítésre szánt villanyautója. A kompakt kisautó nem kimondottan olcsó, állami támogatással épphogy befér 10 millió forint alá (indulóáron 9,6 millió forint), cserébe viszont nem sok rosszat tudunk róla mondani legelső személyes találkozásunk után.