2021 tavaszától plug-in hibrid hajtásrendszerrel is megvásárolható lesz Európában a vadonatúj Hyundai Tucson. A negyedik generációjába lépő modell a dél-koreai autógyártó legnépszerűbb, globálisan értékesített SUV-ja, 2004-es megjelenése óta világszerte több mint 7 millió példány talált gazdára belőle, ebből 1,4 millió Európában. A vásárlók dízeles, benzines, majdnem hibrid, és hibrid meghajtást is választhatnak, de a plug-in hibrid opció bevezetésével lehetőséget kapnak arra, hogy külső forrásból is feltöltsék elektromossággal az akkumulátort. A Hyundai elmondása szerint saját szegmensében a Tucson kínálja a legnagyobb hajtáslánc-választékot minden modell közül.
Az előző nemzedékekhez képest a Hyundai elképesztő módon kidekorálta sikertermékét. Szakított az unalmas vonalvezetéssel, helyette különböző irányú és hosszúságú törésekkel dobta fel a karosszériát, a hűtőmaszk, és a benne elrejtett fényszórók látványa pedig egy hatalmas arcon csapás azoknak, akik a tradicionális, megszokott dizájnelemeket kedvelik az autókon.
Az utastér kialakítása is meghaladja korát, a középkonzolon egyetlen fizikai gomb, vagy tekerő sem akad a kezünk ügyébe, minden érintőfelületekkel vezérelhető. Az infotainment rendszer egy 10,25 colos érintőképernyőn tárul elénk, ami ugyanakkora, mint a kormány mögött elhelyezett képernyő.
A konnektoros hibrid rendszer alapját az 1,6 literes T-GDi Smartstream benzinmotor jelenti, amit egy 66,9 kW-os, 304 Nm-es villanymotor egészít ki. Hibrid módban a hajtáslánc két része együttesen 261 lóerő és 350 Nm leadására képes, az energia egy hatsebességes automata váltón keresztül jut el a négy kerékbe. A 13,8 kWh-s akkupakk a Hyundai belső WLTP becslései szerint több mint 50 kilométeres tisztán elektromos hatótávra elég. A töltéshez egy 7,2 kW-os fedélzeti töltő áll rendelkezésre.