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
auto
2024. 04. 20. szombat

Közepes SUV lesz a Toyota első igazi villanyautója

elektromos autó

Hónapokon belül bemutatkozik a Toyota első olyan villanyautója, mely egy tisztán elektromos modellek alá tervezett padlólemezre, az e-TNGA-ra épül – jelentette be a japán vállalat. A részletekkel egyelőre fukarkodik az autógyártó, se a jármű nevét nem tudjuk, sem műszaki specifikációkat, mindössze annyi derült ki, hogy egy közepes méretű SUV formájában érkezik a piacra, azaz körülbelül a RAV4 méreteiben.

A pontos piaci bevezetéséről sem tett említést a Toyota, habár az Autonews hírportálnak azt mondta Matt Harrison, a cég európai marketingfőnöke, hogy a modell értékesítése „néhány éven belül” megkezdődik. Nem hangzik valami biztatónak, de állítólag az autó fejlesztése már befejeződött, és a gyártásra készül, így reménykedhetünk, hogy nem kell rá még évekig várni. A gyártásra Japánban, az úgynevezett ZEV Factory-ben kerül sor.

A Toyota összesen 10 zéró emissziós modell elindítását tervezi Európában 2025-ig. Ezek egyike lesz a most bejelentett SUV, de ezek közé tartozik a Proace, valamint a Proace City (és Verso) Electric kisteherautó, a Lexus UX 300e, a hidrogénes Mirai második generációja, valamint egy a Subaruval közösen fejlesztett villanyautó is. Az e-TNGA padlólemezen eddig hat elektromos modellt tervezett el a vállalatcsoport.

e-TNGA: a Toyota aduásza a villanyautó-gyártáshoz

Az e-TNGA egy moduláris szerkezet, amelyben bizonyos fő alkotórészek fixek, míg mások variálhatók, ezáltal különféle méretű járművek építhetők belőle. A meghajtás lehet első-, hátsó-, és összkerekes is, a motor teljesítménye pedig 80 és 150 kW között alakul majd. Akkumulátorból 50 kWh lesz a legkisebb, a kapacitás egészen 100 kWh-ig bővíthető. A Toyota 2025-re ígéri az első olyan villanyautót kereskedelmi forgalomban, melyben nem a hagyományos lítium-ionos akkumulátor kap helyet, hanem szilárdtest aksik, ám ez a technológia eleinte csak egy alacsony darabszámban gyártott modellben lesz elérhető.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.