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
auto
2024. 04. 20. szombat

Elektromos átalakítás készül a klasszikus Miniből

elektromos autó

Ha Alec Issigonis újra megtervezhetné a klasszikus Minit, az ikonikus kisautó villanymotort kapna. Hiszen az 1959-ben piacra dobott eredeti egy olajválság idején készült, így az üzemanyag-takarékosság, valamint a négy utas és poggyászuk lehető legkisebb helyigényű szállításának ötletén alapult. A Mini Recharged projekt lehetőséget kínál a klasszikus Mini történetének folytatására a 21. században – írja a BMW sajtóközleménye.

A klasszikus Mini elektromosra átalakításának ötlete már a tisztán elektromos Mini Cooper SE sorozatgyártását megelőzően megjelent. Az első klasszikus Mini Electric 2018-ban a New York-i Autószalonon mutatkozott be. A reakciók annyira pozitívak voltak, hogy a Mini Plant Oxford csapata kidolgozott egy átépítési tervet a klasszikus Minivel rendelkező ügyfelek számára.

Tisztán elektromos meghajtással mutatkozott be az eredeti MINI

Az átalakítás során az eredeti benzinmotort modern elektromos hajtásra cserélik, de nagyon fontos, hogy kizárólag visszafordítható változtatásokat hajtanak végre a járművön. A koncepció része, hogy megmaradjon a lehetőség a klasszikus autó eredeti állapotának visszaállítására, ezért minden jármű eredeti motorját megjelölik és raktározzák.

Az átépítéssel a klasszikus autó megőrzi eredeti karakterét, miközben lehetővé teszi a rajongók számára az elektromos hajtáslánc teljesítményének kiélvezését, mondja Bernd Körber, a Mini márkaigazgatója.

A Mini Recharged projektnek köszönhetően a jármű élettartama fenntartható módon hosszabbítható meg. A beépített villanymotor teljesítménye 90 kW, amely 9 másodperc alatt gyorsítja a kisautót 100 km/h sebességre. Az akkumulátor körülbelül 160 km hatótávra elegendő, a fedélzeti töltő teljesítménye pedig 6,6 kW-os. A modern autó paraméterei, mint a kiválasztott fokozat vagy a hatótáv, a klasszikus műszerfalon jelennek meg. A projekt eredményeképp a klasszikus Mini újra a londoni belvárosi utcakép része lehet anélkül, hogy a tulajdonosnak ki kellene fizetni a környezetvédelmi adót képező dugódíjat.

Jelenleg minden ötödik új Mini elektromos meghajtással kerül az utakra, és talán nem mindenki tudja, hogy egy elektromos átalakítás az újabb karosszériával is megelőzte a Mini Cooper SE piacra dobását. A 2003-ban bemutatott Olasz meló című film forgatásakor Los Angeles városa nem járult hozzá, hogy belsőégésű motoros autókkal forgassanak az aluljárókban, ezért a rendező megbízta John Carpentert, a film járműkoordinátorát a Minik elektromosra alakításával.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.