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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Egy ideje már megy a spekuláció a Tesla legújabb kényelmi fejlesztésén, de most egy belsős email elárulta a legújabb frissítést.

A levél azt is megerősítette, hogy márciusban érkeznek az első berlini Model Y Performance példányok a vásárlókhoz.

Melegen tartva

A német TFF fórum egyik hozzászólója osztott meg egy táblázatot, ami állítólag egy olyan belsős Tesla-levélből származik, amit az országban dolgozó munkatársak kaptak meg a központtól. Az üzenet hitelességét más források is megerősítették.

Forrás: tff-forum.de

A táblázat azt mutatja meg könnyen áttekinthető formában, hogy milyen újdonságok érkeznek a Model 3 és Y típusokra a legújabb januári frissítésnek köszönhetően. Itt most nem egy szoftveres megoldásról, hanem hardveres újdonságokról beszélünk. Első helyen az áll, amit már a cég weboldala is hirdet pár napja, és amiről mi is írtunk korábban: az új, 5.0 Ah-s LG celláknak köszönhetően 565 kilométerre nőtt a Model Y, és 626 kilométerre változott a Model 3 Long Range változatának WLTP hatótávja. Ebben már benne van az új Ryzen processzor magasabb fogyasztásának hatása is – a gyorsabb számítógépet szintén megerősíti a táblázat.

Az is hivatalos most már, hogy mindkét modellcsalád megkapja a 12 voltos rendszer lítium-ion aksiját, ami remélhetőleg teljesen felszámolja a hagyományos aksik által okozott problémákat. Korábban olvastunk róla pletykákat, hogy a 14+1 hangszórós rendszer 13+1-re változik, ám a Tesla szerint ez nem csak egy sima spórolás, hanem továbbfejlesztett, még jobb minőségű hangrendszer kerül az autókba. Ezt majd megnézzük, ha majd élőben össze tudjuk hasonlítani a jelenlegi megoldással. Érdekes az is, hogy az összesítés részben megerősíti, amit korábban írtunk, miszerint mostantól a hátsó ajtók ablakai is dupla üvegezést kapnak, de valami miatt ez csak a Model Y esetében igaz, a hármasnál nem lesz ilyen változás.

Csak egy vékony hosszú sávot kell fűteni.

A legérdekesebb azonban, hogy megerősítésre került a korábbi pletyka, miszerint fűtött parkolót kapnak az ablaktörlők. Hidegebb éghajlatokban probléma lehet, hogy az ablaktörlő a szélvédőhöz fagy, bár azért a kabin előmelegítése ezt csak megoldja. Mégis, a Teslánál úgy döntöttek, hogy a szélvédő alján, ott ahol az ablaktörlő pihen, elhelyeznek pár fűtőszálat. Így ha ónos eső, vagy különösen hideg érkezik éjszaka, a fűtést bekapcsolva ezeket a felületeket melegen tartva megakadályozhatjuk a lefagyást. Ennek fogyasztása valószínűleg minimális, hiszen 2-4 fűtőszálcsíkról beszélhetünk, amelyek nem is feltétlenül 20 fokon, inkább csak valamivel fagypont felett kell hogy tartsák az üveg egy viszonylag kis részét.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.