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 Egészen az 1950-es évek dizájnjához tér vissza a MINI, hogy az elektromos meghajtás iránti elköteleződését hangsúlyozza: a pénteken kezdődő New York International Auto Show egy tisztán elektromos, eredeti MINI világpremierjének ad helyet. Az igazi klasszikus kisautó elektromosítása egy egyszeri mutatvány a brit gyártó részéről, a márka összetéveszthetetlen karakterét kombinálva a jövő technológiájának számító kibocsátásmentes hajtáslánccal, bizonyítva, hogy az igazi klasszikus járműveknek, így a „világ kedvenc kisautójának” sem kell múlt századi meghajtással szennyeznie a környezetet. A britek szerint a környezetvédelem fontosságára való figyelemfelhívás sikerességéhez nagyban hozzájárul, hogy a fenntartható közlekedés elérését és jövőnk megóvását éppen egy a 20. század második felében készült modell szimbolizálja. Az eredeti MINI Cooper mind megjelenésre, mind vezetési élményre hű maradt a gyártóhoz, annak ellenére, hogy a négyhengeres benzinmotor helyett egy villanymotor került a motorháztető alá, az áramellátást pedig egy lítium-vas-foszfát akkumulátor biztosítja, közel 105 kilométeres hatótávot adva a kocsinak. Ugyan a New Yorkban kiállított járműből nem fog több készülni, bemutatójának időpontja egyáltalán nem véletlen. A retro MINI Cooper ugyanis az egy év múlva érkező tisztán elektromos MINI Electric számára is kitűnő reklámként szolgál, mely a márka legelső, sorozatgyártásba kerülő teljesen elektromos modellje lesz. A 2017-ben bemutatott koncepció alapján épülő MINI tesztelése már javában zajlik, a gyártása viszont majd csak 2019-ben indul el az oxfordi üzemben, a tervek szerint felső korlát nélkül. A kisautó hajtásláncáról egyelőre nincsenek információink, a híresztelések szerint viszont a BMW i3 technológiájára számíthatunk, tehát közel 180 lóerőre és 300 kilométerre két töltés között a NEDC szerint. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!