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
auto
2024. 04. 20. szombat

Leleplezték a Subaru villanyautóját

elektromos autó

Ma hajnalban magyar idő szerint 1:30-kor Tokióban Tomumi Nakamura, a Subaru igazgatója bemutatta első villanyautójukat. Beszámolt személyes vezetési élményeiről, amely alapján biztos benne, hogy egyaránt elégedett lesz az is, aki életében először vezet majd Subarut és az is, aki eddig is Subarut használt. Hangsúlyozta, hogy ez az autó fogja meghatározni a Subaru további elektromos modelljeit is, ezért létfontosságú volt a tervezéskor, hogy valódi, vérbeli Subaru készüljön elektromos hajtással.

A Solterra elnevezés a latin nap és föld szavak összevonásából ered, amely azt szimbolizálja, hogy a természetet védenünk kell. A karbonsemlegességet, amely nem csak az autó meghajtásánál, de a gyártásnál és a cég minden üzleti folyamatánál létfontosságú, úgy kívánják elérni, hogy közben ne csorbuljon a Subaru élmény. A márka első akkumulátoros elektromos modelljének tervezésekor a Subaru a vevők villanyautókkal szemben támasztott elvárásait felülmúló, praktikus járműre törekedett, melynek használhatósága nem marad el a korábbi Subaru SUV modellektől. A Solterra tehát egyesíti a cég hagyományait az elektromos meghajtás előnyeivel egy környezetbarát csomagban.

Az e-Subaru globális platformnál az akkumulátor a szerkezet részét képezi, így alacsony súlypontot, nagy szilárdságú és merev karosszériát tudtak megvalósítani, melynek köszönhetően dinamikusan vezetve is nagyon stabil az autó és egyenletesen reagál a vezető kormánymozdulataira. Az autó orrát a hűtőrácsot helyettesítő hatszögletű elem határozza meg, ennek folytatásaként jutunk el az első fényszórókon keresztül a a karosszéria vonalából kiemelkedő sárvédőkig. A Solterra belső érdekessége a kormány felett elhelyezkedő műszerfal.

Az összkerekes változatban külön motor hajtja az első és a hátsó kerekeket. A Subaru SUV modelljeiben megszokott X-MODE AWD vezérlőrendszer a Solterrában is megtalálható, az új Grip Control funkció pedig egyenetlen útfelületen állandó sebességű haladásakor stabilizálja az autó viselkedését.

Ahogy arra számítani lehetett, a Solterra technikai részletei megegyeznek az október végén leleplezett Toyota bz4X modellel, így a tisztán elektromos Subaru is kétféle, elsőkerekes és összkerekes változatban kerül piacra. Az első kerekeket hajtó változatot egy 150 kW teljesítményű AC szinkron villanymotor mozgatja, míg a mind a négy keréknél hajtó változatba kettő, egyenként 80 kW teljesítményre képes motor kerül.

A Solterra 4690 mm hosszú, szélessége, 1860 mm, magassága 1650 mm. Az utastér belső hosszúsága 1940 mm, szélessége 1515 mm, a belső magasság pedig normál vagy napelemes tetővel 1160 mm, üvegtetővel csak 1145 mm. Az 5 személyes autó tengelytávolsága 2850 mm, fordulókörének átmérője 11,4 méter, hasmagassága 210 mm.

 

A jármű tömege az első tengelyeket hajtó alapmodell esetén 1930 kg, a négykerék meghajtású változat pedig 90 kg-mal nehezebb, a megengedett össztömeg mindkét változatnál 275 kilóval több, azaz 2205, illetve 2295 kg.

Az akkumulátor kapacitása 71,4 kWh, amely a japán szabvány, azaz a WLTC mérési ciklus szerint 530 km (elsőkerekes), illetve 460 km (összkerekes) hatótávhoz elegendő. A fedélzeti töltő maximális teljesítménye a japán modelleknél megszokott 6,6 kW, a DC villámtöltés maximuma 150 kW. Az akkupakk feszültsége 355 Volt, így a nálunk leginkább elterjedt 50 kW-os DC villámtöltőknél várhatóan nem lesz töltésbajnok az újdonság.

A Solterra forgalmazása 2022 közepén indul a japán, amerikai, kanadai, kínai és európai piacon egyaránt.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.