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
auto
2024. 04. 16. kedd

Mérföldkőhöz érkezett a VW következő generációs villanyautója

elektromos autó

A Trinity nem egyszerűen egy új villanyautó lesz, a Volkswagen az alapoktól újragondolta, hogyan épít elektromos autót.

Wolfsburgba is megérkeznek a gigaöntvények.

A VW Trinity modelljének hátsó prés-öntvénye. Forrás: Mirco Wöllenstein, VW

Gyártásra tervezve

Trinity kódnéven fut a VW új modellje, amely alapjaiban újítja majd meg a cég villanyautóit. Az MEB-t követő SSP platformon ugyanis nem csak az akkupakkokból tűnnek el a modulok, de a kocsi alváza is 2-3 nagy prés-öntvényből áll majd a jelenlegi, egyenként összehegesztett kisebb elemek helyett.

Herbert Diess, a VW Csoport elnöke, már többször beszélt róla, hogy a versenyképességhez nem csak jobb aksikra, illetve fejlett fedélzeti elektronikára van szükség, de elengedhetetlen, hogy növeljék az autók gyártásának hatékonyságát is. Utalt arra, hogy míg Sanghajban 10 óra alatt készül el egy Model 3, nekik háromszor ennyi ideig tart az ID.3 összeszerelése.

Hogy ezen változtassanak, a következő generációs Trinity alváza is prés-öntvény darabokból fog állni, melynek első prototípusát a napokban mutatták be a vállalat Kasselben található üzemében. A hírt Mirco Wöllenstein, a VW öntödéjének vezetője osztotta meg LinkedIn oldalán.

Az első mintadarab. Forrás: Mirco Wöllenstein, VW

A képen látható 1,6 x 1,5 méteres alkatrész az autó alvázának hátulja, 30 külön elemet vált ki, és 10 kilós súlycsökkenést eredményez.

A 4400 tonnás nyomóerőt használó prés-öntő gép 2 perc alatt készül el a darabbal, ami a vállalat szerint mind a gyártási időben, mind a szükséges nyomóerőben előny a 6100 tonnás gépet használó versenytársakhoz képest. Bár márkát nem említettek, egyértelműen a Tesla 2021-ben bevezetett technológiájára céloznak.

A VW Trinity 2026-ban érkezhet.

2 milliárd eurós gyárat épít a VW a Trinitynek

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.