Új Volkswagen-gyárban indították el villanyautó sorozatgyártását

A Volkswagen bejelentette, hogy elindult az ID.4 típusú teljesen elektromos meghajtású szabadidő-autójának szériagyártása az emdeni létesítményben, amelyet egy körülbelül egymilliárd eurós beruházásból, két év leforgása alatt készítettek fel villanyautók gyártására. A közel 8000 főt foglalkoztató alsó-szászországi gyár a második helyszín Németországban és Európában Zwickau után, ahol ez a modell készül, emellett Kínában Anting és Foshan városában szerelik össze a két kínai piacra szánt változatát, valamint az amerikai Chattanoogában is gyártásba fog menni 2022 őszén. Emdenben 2021 novembere óta előszériában készült az ID.4.

Az emdeni gyár abban különbözik a zwickauitól, hogy itt még nem állították le a belsőégésű motoros járművek összeszerelését, továbbra is itt készülnek ugyanis a Passat és az Arteon modellek. 2023-ban viszont újabb villanyautóval gazdagodnak az itteni gyártósorok: elindul majd az Aero B gyártása.

A Volkswagen az alsó-szászországi tartományt Németország elektromobilitási központjává szeretné alakítani, ehhez 2026-ig 21 milliárd eurót fordít fejlesztésekre. Hannoverben például még idén megkezdődik az ID. Buzz gyártása, 2023-tól pedig Wolfsburgban is gyártani fogják az ID.3-at. Az elektromos új generációját jelentő Trinity sorozatgyártása 2026-ban kezdődik a VW fő létesítményében. Emellett a MEB padlólemez akkumulátorrendszerét és más elektromos alkatrészeket előállító Braunschweig, Salzgitter, és Kassel is bővülésnek néz elébe.

Az emdeni üzem átalakítása során hat új gyártócsarnok, és öt új szállítóhíd és logisztikai épület létesült összesen mintegy 125.000 négyzetméteren. A munkaerő átképzésében sokat számított a zwickaui gyár során szerzett tapasztalat, 2020 eleje óta több mint 400 emdeni alkalmazottat rendeltek át a már kizárólag villanyautókat gyártó üzembe, hogy felkészüljenek az elektromos járművek gyártására.

Az ID.4 sorozatgyártása Emdenben 2022 végére napi maximum 800 darabos ütemben fog történni, a Volkswagen azonban hangsúlyozza, hogy ez függ az alkatrészek rendelkezésre állásától. Az elektromos SUV egyébként a márka, és az egész vállalatcsoport legnépszerűbb modellje: 2021-es piaci bevezetése óta 163.000 példány fogyott belőle. Jelenleg további mintegy 73.000 rendelés van rá világszerte a gyártó közlése szerint.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.