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
auto
2024. 07. 27. szombat

Új Volkswagen-gyárban indították el villanyautó sorozatgyártását

A Volkswagen bejelentette, hogy elindult az ID.4 típusú teljesen elektromos meghajtású szabadidő-autójának szériagyártása az emdeni létesítményben, amelyet egy körülbelül egymilliárd eurós beruházásból, két év leforgása alatt készítettek fel villanyautók gyártására. A közel 8000 főt foglalkoztató alsó-szászországi gyár a második helyszín Németországban és Európában Zwickau után, ahol ez a modell készül, emellett Kínában Anting és Foshan városában szerelik össze a két kínai piacra szánt változatát, valamint az amerikai Chattanoogában is gyártásba fog menni 2022 őszén. Emdenben 2021 novembere óta előszériában készült az ID.4.

Az emdeni gyár abban különbözik a zwickauitól, hogy itt még nem állították le a belsőégésű motoros járművek összeszerelését, továbbra is itt készülnek ugyanis a Passat és az Arteon modellek. 2023-ban viszont újabb villanyautóval gazdagodnak az itteni gyártósorok: elindul majd az Aero B gyártása.

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

Egy VW-gyárban már csak villanyautó épül, felkészül a következő

A Volkswagen az alsó-szászországi tartományt Németország elektromobilitási központjává szeretné alakítani, ehhez 2026-ig 21 milliárd eurót fordít fejlesztésekre. Hannoverben például még idén megkezdődik az ID. Buzz gyártása, 2023-tól pedig Wolfsburgban is gyártani fogják az ID.3-at. Az elektromos új generációját jelentő Trinity sorozatgyártása 2026-ban kezdődik a VW fő létesítményében. Emellett a MEB padlólemez akkumulátorrendszerét és más elektromos alkatrészeket előállító Braunschweig, Salzgitter, és Kassel is bővülésnek néz elébe.

A VW 2025-re leelőzi a Teslát

Az emdeni üzem átalakítása során hat új gyártócsarnok, és öt új szállítóhíd és logisztikai épület létesült összesen mintegy 125.000 négyzetméteren. A munkaerő átképzésében sokat számított a zwickaui gyár során szerzett tapasztalat, 2020 eleje óta több mint 400 emdeni alkalmazottat rendeltek át a már kizárólag villanyautókat gyártó üzembe, hogy felkészüljenek az elektromos járművek gyártására.

Az ID.4 sorozatgyártása Emdenben 2022 végére napi maximum 800 darabos ütemben fog történni, a Volkswagen azonban hangsúlyozza, hogy ez függ az alkatrészek rendelkezésre állásától. Az elektromos SUV egyébként a márka, és az egész vállalatcsoport legnépszerűbb modellje: 2021-es piaci bevezetése óta 163.000 példány fogyott belőle. Jelenleg további mintegy 73.000 rendelés van rá világszerte a gyártó közlése szerint.

Volkswagen: gyakorlatilag kifogytunk elektromos autókból

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.