Itt a Mercedes-AMG első saját villanyautója

A Mercedes-Benz kínálatában már két olyan modell is szerepel, amely elérhető az AMG által fejlesztett, nagy teljesítményre optimalizált alkatrészekkel és futómű-beállítással. Nem titok azonban, hogy a legsportosabb Mercikért felelős leányvállalat elektromos átalakulásának folyamatában csupán egy, de nem az utolsó lépés a meglévő elektromos modellek tuningolása– az affalterbach-i csapat saját, eleve elektromosnak tervezett autón is dolgozik. A Vision AMG ebbe a jövőbe enged most betekintést.

Első pillantásra látható, hogy a Mercedes-AMG villanyautója a több mint 1000 km hatótávolságú, szuperhatékony Vision EQXX koncepcióautóra épít. A tervezők az áramvonalas, könnycseppre emlékeztető formát egyesítették a monolitikus szobrászat által ihletett egyenletes, látványos vonaltöréseket kerülő dizájnnal, és a teljesen harmonikus összkép érdekében még az oldalsó és hátsó ablaküvegeket is az autó karosszériájának ezüst színére festették.

Az is látszódik azonban, hogy a cég igyekezett megtartani a hidat a hagyományos autókra jellemző dizájn felé – ezt a célt szolgálja a berajzolt, de egyébként teljesen fedett hűtőrácsozás, valamint a kipufogókra emlékeztető kör alakú hátsó lámpák.

Az EQXX premierjén a Mercedes arról beszélt, hogy újra feltalálta az autót – a Vision AMG-vel pedig most az AMG újra feltalálja önmagát. Philipp Schiemer, a Mercedes-AMG GmbH vezérigazgatója elmondta, hogy a vállalat mindig is az extra érzelmekről, vezetési élményről, kezelhetőségről, ötletes aerodinamikai jellemzőkről és egyéb innovatív megoldásokról szólt, de most mindezt egy különleges elektromos autó formájában kell a vásárlóknak kínálni. Annak érdekében, hogy mindezek az értékek továbbra is megmaradjanak, az AMG saját padlólemezre saját hajtásrendszerrel építi villanyautóit, teljes szabadságot kapva a tervezéshez. Az úgynevezett AMG.EA platformon 2025-től jelennek meg az elektromos autók.

Hogy pontosan mit tud az AMG tanulmányának hajtástechnológiája, arról egyelőre nem kaptunk részleteket, de az kiderült, hogy a jármű axiális fluxusú villanymotorját a Mercedes-Benz leányvállalata, a YASA fejlesztette, mely kompakt dizájn és kis tömeg mellett ígér a hagyományos villanymotorokénál nagyobb teljesítményt.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.