PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS9tb2RlbGxlay9ldjMvYmVtdXRhdG8vP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1sZWFkYmFubmVyJnV0bV9jYW1wYWlnbj12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2lkPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1fY29udGVudD1ldjMiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LmtpYS5jb20vaHUvbW9kZWxsZWsvZXYzL2JlbXV0YXRvLz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09bGVhZGJhbm5lciZ1dG1fY2FtcGFpZ249dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9pZD12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2NvbnRlbnQ9ZXYzJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMy9raWEtZXYzLTYwMHg1MDAtMDQwMi0yLnBuZyIgbWVkaWE9IihtYXgtd2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDMva2lhLWV2My0xMzAweDYwMC0wNDAyLnBuZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDMva2lhLWV2My0xMzAweDYwMC0wNDAyLnBuZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+ Az újautó értékesítésekben csökken az érdeklődés a dízelek iránt, de a használt vásárlók körében nőtt a dízelek népszerűsége – adta hírül az MTI a Jóautók.hu portál közlése alapján. Az első fél évben forgalomba helyezett 53.500 új autó között a hibrid kategória volt a legnépszerűbb 44%-os részesedéssel. A benzinesek aránya 39%-ra csökkent, a dízelek pedig már a piacnak mindössze 12 százalékát tették ki, amely rohamos csökkenés a 2020-as 20%-os és a tíz évvel ezelőtti 46%-hoz viszonyítva egyaránt. A tisztán elektromos autók aránya elérte az 5%-ot, 2918 új villanyautó eladásával, amely három év alatt több mint duplázást jelent. A hibridek magas arányát Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója azzal árnyalta, hogy a DataHouse statisztikáiban a hibrid kategóriába sorolt autók több mint kétharmada mild hibrid, amely nem alkalmas önálló villanymotoros haladásra, csupán induláskor és dinamikus gyorsuláskor segít rá egy kis elektromos motor a belső égésű motorra a fékezés során nyert energiát hasznosítva. A használtan behozott autók tekintetében környezetvédelmi szempontból kevésbé biztató a helyzet. Legnagyobb részarányt a benzinesek érték el, 46%-kal, amelytől alig marad el a dízelek 43%-os aránya, amely a két évvel korábbi 37%-os mélypontról emelkedett vissza. A dízelek reneszánszának egyik oka, hogy a nyugati autópiacokon ezek az autók jelentős diszkonttal érhetők el, másrészt idősebb autókról beszélünk, melyek között nagyobb arányban fordulnak elő a presztízsmárkák (Audi, BMW, Mercedes) nagyobb méretű, jobbára dízelmotorokkal ellátott modelljei. A villanyautók a használt piacon is egyre népszerűbbek, a közlemény szerint a tisztán elektromos modellek 6 százalékos aránya (2977 db) a használt importban felülmúlta az új villanyautó eladások 5%-os részarányát. A Belügyminisztérium által közzétett adatok szerint az idei első félévben 6140-nel növekedett a tisztán elektromos személygépkocsik száma, míg a közlemény szerint újonnan és használtként mindössze 5895 (2918 új és 2977 használt) akkumulátoros személyautót helyeztek forgalomba. A magyarok 9 százaléka villanyautóra váltana 5 éven belül Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!