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
auto
2024. 04. 30. kedd

Teljesítményéhez méltó üléseket kap a Tesla Model S Plaid

elektromos autó

Három elektromotorja által generált 1020 lóerős csúcsteljesítményével a Tesla Model S Plaid minden, csak nem lassú. Az új Porsche Taycan előtt a Nürburgring leggyorsabb (elektromos) szedánja 7 perc 25 másodperc alatt ér körbe a Zöld Pokol több mint húsz kilométeres aszfaltcsíkján, miközben végsebessége 322 km/óra, gyorsulása pedig kevesebb, mint két másodperc nulláról százra.

Egy ilyen adatokkal rendelkező autónál joggal merül fel a kérdés, hogy miért nem kapott eddig is jellemzőihez jobban illő üléseket, ám a választ senki sem tudja – valószínűleg a polcon lévő készletből egyszerűbb volt választani –, most viszont eljött az idő, és igazán mutatós ülőkék kerülnek az első sorba.

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

Habár nem mindenki viszi egész álló nap a versenypályára, a Model S jellemzői néha még a közúton is indokolttá teszik a megfelelően tartó fotelek jelenlétét, amit érzett a gyártó is, így megalkotta sportüléseit csak a Plaidhez, melyeket úgy találtak ki a mérnökök, hogy a folyamatos használathoz is kellően kényelmesek legyenek, viszont kellő oldaltartást biztosítsanak a kanyarokban, illetve kielégítő energiaelnyelést biztosítsanak a teljes erejű kigyorsítások alkalmával.

A hivatalos közlemény három dolgot emelt ki az újdonságokkal kapcsolatban:

  • Jelentősen javított oldaltartás
  • Moduláris ülésszerkezet továbbra is 12 pontos motoros állíthatósággal, szellőztetéssel és fűtéssel együtt
  • Jobb bevonat – velúr – a nagyobb tapadásért és kisebb tömegért

Mi még egyet említenénk, méghozzá az Űrgolyhókból ismert, Plaid védjeggyé vált kockás jelölés is megtalálható az ülések első oldalán a fejtámla alatt. Az eddigi kémfotók alapján az újdonság nagyon hasonlít az új Model 3 Ludicrousba kerülő fotelekre – ami jelen állás szerint egyébként április 20-án mutatkozhat be. A jó hír, hogy aki most ruház be az S Plaidre, annak felár nélkül már az új ülésekkel szállítják le a járművet, a rossz hír azoknak, akik már ilyen autót birtokolnak, hogy nekik nem jár ingyen csere.

Kőrössy Balázs