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 Szeptember 26-án megtörtént a Dongfeng Forthing Xinghai S7 tisztán elektromos meghajtású szedán piaci bevezetése Kínában, és bár egyelőre nincs hír arról, hogy exportra is készül a modellből, mégis érdemes megjegyezni a nevét, merthogy egy fontos műszaki jellemzőben minden mást lepipál: állítólag ez a világ legáramvonalasabb sorozatgyártású autója. Sokan még úgy tudják, hogy a legalacsonyabb légellenállási együtthatóval (Cd, vagy Cw) rendelkező, megvásárolható autó a Lucid Air, aminek 0,197-es értéke valóban meglehetősen magasra (vagy inkább alacsonyra?) tette a lécet. Csakhogy azóta Kínában tömegével jelentek meg új autók, amik közül kettőnek is sikerült ez alá beférni: a Xiaomi SU7 0,195-ös értéket produkált, az XPeng Mona 03 pedig még ennél is aerodinamikusabb, egyetlen ezrelék különbséggel. A Dongfeng újdonsága azonban még ezeknél is durvábbat mutatott: mindössze 0,191 a légellenállási együttható. Gyakorlati jelentősége természetesen ilyen minimális különbségeknek aligha jelentkezik, ám általánosságban véve minél alacsonyabb a légellenállás, annál kevesebb energiát fogyaszt a jármű, ami nagyobb hatótávolságot eredményez. Nem véletlen tehát, hogy – különösen az elektromos autók esetében – a tervezők gyakran mindent az aerodinamikai optimalizálásnak vetnek alá. A Dongfeng Forthing Xinghai S7 egyébként egy 4935 mm hosszú, 1915 mm széles, és 1495 mm magas autó, 541 literes (lehajtott ülésekkel 1303 liter) csomagtérrel, plusz frunkkal a jármű orrában. A teljesítmény 160 kW, ami a hátsó tengelyre helyezett villanymotorból származik. Az 56,8 kWh-s lítium-vasfoszfát (LFP) akkumulátor 555 km-es CLTC hatótávolságot biztosít az autónak. Úgy tudni, hogy később egy EREV, azaz hatótávnövelt változat is készül a modellből. Kínában 119.800 jüan, átszámítva körülbelül 6 millió forint az S7 indulóára. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!