Szeptember 26-án megtörtént a Dongfeng Forthing Xinghai S7 tisztán elektromos meghajtású szedán piaci bevezetése Kínában, és bár egyelőre nincs hír arról, hogy exportra is készül a modellből, mégis érdemes megjegyezni a nevét, merthogy egy fontos műszaki jellemzőben minden mást lepipál: állítólag ez a világ legáramvonalasabb sorozatgyártású autója. Sokan még úgy tudják, hogy a legalacsonyabb légellenállási együtthatóval (Cd, vagy Cw) rendelkező, megvásárolható autó a Lucid Air, aminek 0,197-es értéke valóban meglehetősen magasra (vagy inkább alacsonyra?) tette a lécet. Csakhogy azóta Kínában tömegével jelentek meg új autók, amik közül kettőnek is sikerült ez alá beférni: a Xiaomi SU7 0,195-ös értéket produkált, az XPeng Mona 03 pedig még ennél is aerodinamikusabb, egyetlen ezrelék különbséggel. A Dongfeng újdonsága azonban még ezeknél is durvábbat mutatott: mindössze 0,191 a légellenállási együttható. 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 Gyakorlati jelentősége természetesen ilyen minimális különbségeknek aligha jelentkezik, ám általánosságban véve minél alacsonyabb a légellenállás, annál kevesebb energiát fogyaszt a jármű, ami nagyobb hatótávolságot eredményez. Nem véletlen tehát, hogy – különösen az elektromos autók esetében – a tervezők gyakran mindent az aerodinamikai optimalizálásnak vetnek alá. A Dongfeng Forthing Xinghai S7 egyébként egy 4935 mm hosszú, 1915 mm széles, és 1495 mm magas autó, 541 literes (lehajtott ülésekkel 1303 liter) csomagtérrel, plusz frunkkal a jármű orrában. A teljesítmény 160 kW, ami a hátsó tengelyre helyezett villanymotorból származik. Az 56,8 kWh-s lítium-vasfoszfát (LFP) akkumulátor 555 km-es CLTC hatótávolságot biztosít az autónak. Úgy tudni, hogy később egy EREV, azaz hatótávnövelt változat is készül a modellből. Kínában 119.800 jüan, átszámítva körülbelül 6 millió forint az S7 indulóára. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!