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
auto

Felkavarhatja az állóvizet a Leapmotor 14 milliós SUV-je

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

Előző cikkünkben a frissen bejelentett T03 kisautóval foglalkoztunk, amely 7,5 millió forintos árával robban be az európai piacra.

Bár egyelőre a Leapmotor termékei hazánkban még nem kaphatóak, a Stellantis kínai márkájának nagyobb SUV-je, a C10 is alaposan felkavarhatja az európai piacot 14 milliós árcédulájával.

Brutális árral támad a Stellantis olcsó kínai villanyautója

C10

Míg a T03 a legkisebb A-szegmensben indul, a C10 már egy a D méretosztályba tartozó SUV. A 4,74 méteres hossz, 1,9 méteres szélesség és 1,68 méteres magasság a Tesla Model Y méretkategóriája. A 435 literes csomagtér azért persze nem veheti fel a versenyt az amerikai modellel, de a lehajtott hátsó ülésekkel elérhető 1410 liter elég lehet egy IKEA szombatra.

A C10 a Leapmotor legújabb, harmadik generációs padlólemezére épül, 69,9 kWh-s akkupakkja 420 WLTP kilométerre elég energiát tárol és a cellákat, modulok nélkül, közvetlenül a pakkba helyezték (cell-to-pack). A 6,6 kW-os AC töltő mellett persze a villámtöltés is alap, ennek teljesítménye azonban nem szerepel a specifikációkban, mindössze annyi derül ki, hogy 30 perc kell 30-80 százalék között. És persze itt élhetünk a gyanúperrel, hogy az a 30% nem elírás, és nem véletlenül nem 10%, mert valószínűleg az általánosan elfogadott tartomány használata mellett egy kevésbé vonzó töltési idő szerepel. Persze ennyi pénzért csodát ne várjunk.

A viszonylag méretes akku mellett semmi esetre sem kiemelkedő hatótáv egy nem túl hatékony villanymotorra, vagy viszonylag rossz légellenállásra utalhat, de előbbi kapcsán legalább megnyugtató, hogy 600.000 kilométeres élettartamra tervezték a meghajtást.

A két felszereltségi szint része a full-LED lámpák, a 10,25 colos kormány mögötti kijelző mellé rakott 14,6-os infotainment képernyő, a 2,1 négyzetméteres, elektromos árnyékolóval szállított panoráma napfénytető, a 26 különböző rakodó hely és rekesz, valamint a 360 fokos kamera is.

Az ergonomikus ülések és a telefonkulcs is a felszereltség része, és a gyártó 76 decibel alatti belső zajszintről és fenntartható, például 30 százalékban cellulózból készített beltéri elemekről beszél.

A mobilapplikáció és a vezeték nélküli frissítés itt is alap, és elérhető egy 12 hangszórós 7.1-es térhatású hangrendszer 840 wattnyi teljesítménnyel. A vezeték nélküli töltő mellett 4 további telefont lehet kábellel rádugni az autóra.

A C10 esetén már öt külső és két belső színből választhatunk, a felni 18, illetve 20 colos lehet, és hangsúlyozzák a magas biztonsági szintet és a vezetéstámogató rendszerek széles körét.

A C10 kétségkívül egy sokkal nehezebb piacra érkezik, hiszen a D-SUV szegmens az egyik legnépszerűbb, sok jó termék van itt. Az autó ára és ehhez képest gazdag felszereltsége azonban valószínűleg ellensúlyozzák majd a szerényebb hatótávot, illetve töltési teljesítményt és az olcsóbb kategóriában komoly fejfájást okozhat a jelenlegi szereplőknek.

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás