PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9hZC5kb3VibGVjbGljay5uZXQvZGRtL3RyYWNrY2xrL04yMjM3MjkwLjM3MzM0MjhWSUxMQU5ZQVVUT1NPSy5IL0IzMzYyMjA4MC40MjEzMjExODU7ZGNfdHJrX2FpZD02MTM1MjI2OTQ7ZGNfdHJrX2NpZD0yMzQ4ODkzOTA7ZGNfbGF0PTtkY19yZGlkPTt0YWdfZm9yX2NoaWxkX2RpcmVjdGVkX3RyZWF0bWVudD07dGZ1YT07Z2Rwcj0kR0RQUjtnZHByX2NvbnNlbnQ9JEdEUFJfQ09OU0VOVF83NTU7bHRkPTtkY190ZHY9MSIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly9hZC5kb3VibGVjbGljay5uZXQvZGRtL3RyYWNrY2xrL04yMjM3MjkwLjM3MzM0MjhWSUxMQU5ZQVVUT1NPSy5IL0IzMzYyMjA4MC40MjEzMjExODU7ZGNfdHJrX2FpZD02MTM1MjI2OTQ7ZGNfdHJrX2NpZD0yMzQ4ODkzOTA7ZGNfbGF0PTtkY19yZGlkPTt0YWdfZm9yX2NoaWxkX2RpcmVjdGVkX3RyZWF0bWVudD07dGZ1YT07Z2Rwcj0kR0RQUjtnZHByX2NvbnNlbnQ9JEdEUFJfQ09OU0VOVF83NTU7bHRkPTtkY190ZHY9MScsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDUvc2hlbGwtcmVjaGFyZ2UtbXVsdC1qb3ZvLTYwMHg1MDAtMi5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA1L3NoZWxsLXJlY2hhcmdlLW11bHQtam92by0xMzAweDYwMC0yLmpwZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDUvc2hlbGwtcmVjaGFyZ2UtbXVsdC1qb3ZvLTEzMDB4NjAwLTIuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly9hZC5kb3VibGVjbGljay5uZXQvZGRtL3RyYWNraW1wL04yMjM3MjkwLjM3MzM0MjhWSUxMQU5ZQVVUT1NPSy5IL0IzMzYyMjA4MC40MjEzMjExODU7ZGNfdHJrX2FpZD02MTM1MjI2OTQ7ZGNfdHJrX2NpZD0yMzQ4ODkzOTA7b3JkPVt0aW1lc3RhbXBdO2RjX2xhdD07ZGNfcmRpZD07dGFnX2Zvcl9jaGlsZF9kaXJlY3RlZCBfdHJlYXRtZW50PTt0ZnVhPT9odHRwczovL3Rwcy5kb3VibGV2ZXJpZnkuY29tL3Zpc2l0LmpwZz90YWd0eXBlPWRpc3BsYXkmY3R4PTMxODAxNDIzJmNtcD0zMzYyMjA4MCZzaWQ9MTAxNjk1OTUmcGxjPTQyMTMyMTE4NSZhZHZpZD0xMzkxOTQzMiZhZHNydj0xJmdkcHI9JHtHRFBSfSZnZHByX2NvbnNlbnQ9JHtHRFBSX0NPTlNFTlRfMTI2fSIgd2lkdGg9IjEiIGhlaWdodD0iMSIgc3R5bGU9ImRpc3BsYXk6bm9uZTsiIGFsdD0iIj4= Hogy a sajtó kellemetlenkedése, a 2025-ös CO2 kvóták, vagy valami új üzletpolitika áll a háttérben, arról csak találgatni lehet, de az ID.3 eladási számainak biztosan jót fog tenni, hogy közel 20 százalékkal olcsóbb lett a hazai piacán. Nálunk egyelőre nem változott az árcédula. Lélektani határ A Volkswagen október elsejétől a jelenlegi 36.900-ről 33.330 euróra csökkenti az ID.3 alapváltozatának az árát. És ez még nem minden. A listaár csökkentése mellett ugyanis erre a változatra is érvényes a gyártó év végéig meghirdetett villanyautó akciója, ami további 3570 eurót jelent. Így a 388 kilométeres hatótávú, 52 kWh-s akkuval szerelt ID.3 Pure 29.760 euróba kerül, ami átszámolva nagyjából 11,8 millió forintnak felel meg. Az eredeti kisakkus opció egy 45 kWh-ás akkupakkot tartalmazott, de 2021 augusztusában kivették a konfigurátorból. Idén júniusban nagyobb, 52 kWh-s akkuval tért vissza az alapmodell, amelynek listaára ekkor 36.900 euró volt. A mostani árcsökkentéssel a típus bemegy a lélektaninak tartott 30 ezer eurós ár alá, de az egyelőre még nem tiszta, hogy a nagyobb akkuval szerelt verziók árai is változnak-e, vagy a többi modellhez nem nyúlnak. Az 59 kWh-s középső Pro modell jelenleg 3 ezer, a 77 kWh-s Pro S 10 ezer, a legnagyobb hatótávú GTX pedig 14 ezer euróval kerül többe az alapváltozatnál. Kritika és kvóta Az elmúlt hetekben egy német gazdasági lap a konszernen belülről származó információkra hivatkozva azt állította, nem véletlen, hogy a Volkswagen ilyen magasan tartja az ID sorozat európai árát, mivel ezeken a modelleken kevesebbet keres, mint a belső égésű motoros típusokon, így csak annyit akar eladni belőlük, ami épp elég az európai CO2 kvóta teljesítéséhez. Egyes gyártók szándékosan szabotálják villanyautóik eladását? A lap egy tanulmányra hivatkozva azt állította, hogy egy azonos felszereltségű ID.3 40 százalékkal került többe egy hasonló Golfnál a német piacon, míg egy YouTube-csatorna számításai szerint a konszern 73 százalékkal drágábban adja villanyautóit hazájában, mint Kínában, szemben a BMW és a Mercedes 10-20 százalékos német felárával. Az Automobilwoche német szaklap szerint az októbertől leadott rendelések kiszállításai majd csak jövő év elején esedékesek, így a várható keresletfellendülés segíthet majd a konszern 2025-ös, a korábbinál szigorúbb CO2 célértékeinek elérésében. Számításaink szerint a Volkswagen ID.3 eladásai idén január és augusztus között 22 százalékkal csökkentek európai piacon az előző évhez képest (szemben a tisztán elektromos piac ~3 százalékos visszaesésével), míg Németországban 13 százalékos volt a csökkenés, ami viszont jóval kellemesebb adat, mint a teljes villanyautó piac 32 százalékos negatív mutatója. Hazánkban az ID.3 Pure továbbra sem érhető el, nálunk a nagyobb akkuval szerelt Pro modell a belépő szint, amelynek listaára 18,5 millió. Ebből jelenleg 1,75 milliós árkedvezményt ad a gyártó, így 16,7 milliótól vihető el az autó. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!