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 Hogy a sajtó kellemetlenkedése, a 2025-ös CO2 kvóták, vagy valami új üzletpolitika áll a háttérben, arról csak találgatni lehet, de az ID.3 eladási számainak biztosan jót fog tenni, hogy közel 20 százalékkal olcsóbb lett a hazai piacán. Nálunk egyelőre nem változott az árcédula. Lélektani határ A Volkswagen október elsejétől a jelenlegi 36.900-ről 33.330 euróra csökkenti az ID.3 alapváltozatának az árát. És ez még nem minden. A listaár csökkentése mellett ugyanis erre a változatra is érvényes a gyártó év végéig meghirdetett villanyautó akciója, ami további 3570 eurót jelent. Így a 388 kilométeres hatótávú, 52 kWh-s akkuval szerelt ID.3 Pure 29.760 euróba kerül, ami átszámolva nagyjából 11,8 millió forintnak felel meg. Az eredeti kisakkus opció egy 45 kWh-ás akkupakkot tartalmazott, de 2021 augusztusában kivették a konfigurátorból. Idén júniusban nagyobb, 52 kWh-s akkuval tért vissza az alapmodell, amelynek listaára ekkor 36.900 euró volt. A mostani árcsökkentéssel a típus bemegy a lélektaninak tartott 30 ezer eurós ár alá, de az egyelőre még nem tiszta, hogy a nagyobb akkuval szerelt verziók árai is változnak-e, vagy a többi modellhez nem nyúlnak. Az 59 kWh-s középső Pro modell jelenleg 3 ezer, a 77 kWh-s Pro S 10 ezer, a legnagyobb hatótávú GTX pedig 14 ezer euróval kerül többe az alapváltozatnál. Kritika és kvóta Az elmúlt hetekben egy német gazdasági lap a konszernen belülről származó információkra hivatkozva azt állította, nem véletlen, hogy a Volkswagen ilyen magasan tartja az ID sorozat európai árát, mivel ezeken a modelleken kevesebbet keres, mint a belső égésű motoros típusokon, így csak annyit akar eladni belőlük, ami épp elég az európai CO2 kvóta teljesítéséhez. Egyes gyártók szándékosan szabotálják villanyautóik eladását? A lap egy tanulmányra hivatkozva azt állította, hogy egy azonos felszereltségű ID.3 40 százalékkal került többe egy hasonló Golfnál a német piacon, míg egy YouTube-csatorna számításai szerint a konszern 73 százalékkal drágábban adja villanyautóit hazájában, mint Kínában, szemben a BMW és a Mercedes 10-20 százalékos német felárával. Az Automobilwoche német szaklap szerint az októbertől leadott rendelések kiszállításai majd csak jövő év elején esedékesek, így a várható keresletfellendülés segíthet majd a konszern 2025-ös, a korábbinál szigorúbb CO2 célértékeinek elérésében. Számításaink szerint a Volkswagen ID.3 eladásai idén január és augusztus között 22 százalékkal csökkentek európai piacon az előző évhez képest (szemben a tisztán elektromos piac ~3 százalékos visszaesésével), míg Németországban 13 százalékos volt a csökkenés, ami viszont jóval kellemesebb adat, mint a teljes villanyautó piac 32 százalékos negatív mutatója. Hazánkban az ID.3 Pure továbbra sem érhető el, nálunk a nagyobb akkuval szerelt Pro modell a belépő szint, amelynek listaára 18,5 millió. Ebből jelenleg 1,75 milliós árkedvezményt ad a gyártó, így 16,7 milliótól vihető el az autó. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!