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 A Tesla idén márciusban jelentette be Supercharger fantázianevű villámtöltőinek negyedik generációját és mi itt Európában olyan szerencsések voltunk, hogy nálunk kezdték meg először a telepítéseket. Eddig azonban vissza voltak fogva az oszlopok. 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 Dupláznak Amikor a Tesla megkezdte a V4-es Supercharger telepítéseket, az rögtön nyilvánvaló lett, hogy el kell köszönnünk a korábban megszokott, a töltőkábelt ügyesen az oszlop gyomrában tároló dizájntól, azonban az új oszlopok hosszabb vezetékkel és helyenként kártyaterminállal könnyítik meg főleg más márkák autósainak életét. Tesla: Európában már telepítjük a V4 Superchargert! Elég rövid idő alatt az is kiderült viszont, hogy ezeket a töltőoszlopokat még ugyanazok a V3-as generációhoz tartozó elektromos szekrények szolgálják ki, mint korábban, így a töltési teljesítmény nem változott. Korai volt az öröm, csak ennyit tud a V4-es Tesla Supercharger Most azonban elkészült az új V4-es generáció a szekrényekből is, amely a V4-es oszlopokkal párosítva az autógyártó szerint 400-1000 Volt között működő autókat tud tölteni, és személyautóknál 500 kW, kamionoknál 1,2 MW (1200 kW) csúcsteljesítményre is képes. A vállalat bejelentésében sietett megjegyezni, hogy a jelenlegi S3XY modellek továbbra is a 170, illetve 250 kilowattos töltési csúcsot érik majd csak el, hiszen az autó (az akkupakk) maga erre lett tervezve. A Cybertruck viszont már most 30 százalékkal gyorsabban tölthet majd. https://t.co/I1TqfSpiyD — Tesla Charging (@TeslaCharging) November 14, 2024 Az új szekrények egyébként gyorsabban is telepíthetőek, egy-egy ilyen berendezés 8 darab oszlopot szolgál ki a korábbi 4 helyett és a nagyfeszültségű elektronika energiasűrűsége a háromszorosára nőtt a következő generációs hardvernek köszönhetően. Az első telepítések már engedélyeztetés alatt állnak és 2025-ben várhatóak. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!