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
auto

A Tesla elkezdte bekapcsolni a 325 kW-os töltést az amerikai töltőhálózatán

elektromosautó-töltés
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

A maximum kiaknázásához hardveres frissítés, a V4-es elektromos szekrények telepítése kell majd, de addig is elkezdték kimaxolni a meglévő technikát.

Amerikában.

Ennyit bír

A Tesla saját villámtöltőinek harmadik generációja 400 volton működik és 250 kW maximális töltési teljesítményt engedélyez rajtuk a gyártó.

Ugyan a V4-es verzió már támogatja majd akár az 1000 Voltos rendszereket és a vállalat szerint személyautóknál 500 kW lesz a csúcsteljesítménye, de jelenleg még ezeket a töltőoszlopokat is az előző generációs elektromos szekrények szolgálják ki, így a régebbi technika visszafogja az új oszlopokat. 2025-ben érkezik a hardveres frissítés.

Úgy néz ki azonban, a Tesla talált egy átmeneti megoldást a maximális teljesítmény kiaknázására, ugyanis egy hétvégi bejelentés értelmében egyes V4-es töltőhelyszíneken 325 kW-ra tekerték a kapcsolókat – ennyit engedélyeznek a Cybertrucknak.

Első körben 20 helyszínen érhető el a gyorsabb maximális töltési teljesítmény, az első beszámolók szerint pedig ezzel 35 percre rövidült az elektromos pickup 80 százalékos töltési ideje, amely alatt 85 kWh-t lehet betáplálni.

A cég szerint később még több helyszínen lesz elérhető az extra teljesítmény, de egyelőre Európát nem említették. Mivel a Cybertruck nálunk hivatalosan nem is kapható, a vállalat többi autója pedig amúgy sem tud sokkal a hivatalos 250 kW fölé menni, valószínűleg ez nem is prioritás.

Megérkeztek a Tesla 500 kilowattos töltői

Lassan indult

A Cybertruck a korai szoftververziókkal nem tudott 150 kW töltési csúcsteljesítmény fölé menni, és 40 perc kellett a 123 kWh-s akkupakk feltöltéséhez 80 százalékra.

Finoman szólva sem lett acélos a Cybertruck töltési teljesítménye

Azóta persze láttunk már ennél jobb eredményeket is, Európában egy 600 kilowattos, 800 voltos töltőn a Cybertruck 405 kW csúcsteljesítményt ért el.

Rekord: 400 kW felett töltött a cseh Cybertruck

Most a frissen feltuningolt amerikai Superchargerek egyikén már le is tesztelt az egyik tulajdonos egy Cybertruckot, ami elérte a 325 kW-os maximumot.

Az viszont továbbra is igaz, hogy az autó töltési görbéje meredek esést mutat, 35 százalék körül esik be 200 kW alá, ami jól rávilágít arra, hogy miért mondanak keveset a töltési csúcsértékek a valós teljesítményről.

Címlapkép: @brandontsla, X.com

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás