PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL2luc3Rlci8iIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vaHl1bmRhaS5odS9tb2RlbGxlay9pbnN0ZXIvJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8xMi9oeXUta2FtcGFueW9rLWluc3Rlci12aWxsYW55YXV0b3Nva2Jhbm5lcmVrLTYwMHg1MDAtMS5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEyL2h5dS1rYW1wYW55b2staW5zdGVyLXZpbGxhbnlhdXRvc29rYmFubmVyZWstMTk0MHg1MDAtMS5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEyL2h5dS1rYW1wYW55b2staW5zdGVyLXZpbGxhbnlhdXRvc29rYmFubmVyZWstMTk0MHg1MDAtMS5qcGciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg==
auto

A Ford helyett a Maxus hoz elektromos pickupot Európának

elektromos autó
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

Bár nem kimondottan a pickupok a legnépszerűbb autók Európában, vannak olyan élethelyzetek, feladatok, amelyekre ideális egy ilyen platós.

Az elektromos választék viszont eddig elég gyér volt a kontinensen – most a Maxus segíthet ezen.

Sokat tanultak

A Maxus eTerron 9 sokban emlékeztet a Ford 150-Lightningra, amelyet egy-egy kiválasztott piacra már elhozott az amerikai gyártó, de széles körben még nem elérhető. Mondjuk a Maxus sem, de nem árt, ha elkezdjük megtanulni a cég nevét, mert az elektromos kisáruszállítók piacán egyre népszerűbbek a kontinensen.

De van egyébként személyautójuk is, illetve a két kategória közötti átmenet a képeken látható eTerron 9.

Ez az 5,5 méteres, ötszemélyes, négyajtós pickup ugyan nem fog rekordokat dönteni a hasznos teher terén, de fékezett vontatmányt 3,5 tonnáig vontathatunk vele.

Maxus eTerron 9 Luxury Premium
Hossz (mm) 5500
Szélesség (tükrök nélkül, mm) 1997
Tengelytáv (mm) 3300
Magasság (mm) 1860 1874
Raktér hossz x szélesség x magasság (mm) 1561x1500x535
Megengedett össztömeg (kg) 3500
Rakomány (kg) 650 620

A jármű nagyméretű, 102 kWh-s akkupakkja 430 WLTP kilométerre elég, de hát ekkora batár testtel és 3 tonna körüli saját tömeggel csodát ne várjunk.

Maxus eTerron 9 Luxury/Premium
Akkukapacitás (kWh) 102,2
Hatótáv (WLTP, km) 430
DC töltés (kW) 115
Nyomaték elöl / hátul (Nm) 250/450
Teljesítmény elöl / hátul (kW) 150/200
Végsebesség (km/h) 190

A 115 kw DC töltési csúcsot viszont kevésnek érezzük egy ekkora akkuhoz, a gyártó – nem véletlenül – 20-80 százalékos időt ad meg, ami 42 perc.

Az autószalonon szerzett tapasztalatok is azt mutatják, hogy a külcsín és a nagy első frunk nagyban hasonlít az F-150 lightninghoz. Ez is egy olyan kínai autó, amely minőségben felnőtt Európához, jól átgondolt ergonómia és minőségi anyagok vannak az utastérben.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.