auto

Négy százalékkal csökkentek a BMW eladásai 2024-ben

elektromos autó piac

Négy százalékkal, 2,45 millió darabra csökkentek a BMW Csoport személyautó-eladásai 2024-ben. Jó hír viszont, hogy 13,5 százalékos növekedés után rekordot értek el a villanyautó eladások.

A vállalat személyautóinak 17,4 százaléka volt már tavaly tisztán elektromos, miközben a plug-in hibridek száma meredeken csökkent.

Egyre több BMW-s vesz villanyautót

A négy százalékos csökkenés persze nem a világ vége, különösen, ha azt összehasonlítjuk az előző évekkel. Még mindig érvényes a tavalyi megállapításunk, miszerint a konszern eladásai évi 2,5 millió darabra álltak be – hol pár százalékkal ezalatt, hol felette vannak.

Bár tavaly a BMW márka számai is kicsit gyengültek (-2,3%), a gond inkább az, hogy a Mini évek óta lejtmenetben van. A brit leányvállalat a csúcsot 2017-ben érte el közel 372 ezer autóval, azóta két év hajszálvékony növekedésétől eltekintve minden évben csökkentek a számok, amelyek 2024-ben 245 ezernél álltak meg (-17,5%).

A Rolls-Royce luxusautó márka a szokásos 6000 helyett tavaly csak 5700 autót adott el.

De tegyük félre a rossz híreket, nézzük minek lehet örülni.

A bajor konszern ismét rekordot döntött a villanyautók eladásában: több, mint 426 ezret adtak el 2024-ben és ebből mind a három márka kivette a részét.

Tavaly már az eladott személyautóik 17,4 százaléka volt tisztán elektromos, miközben a plug-in hibridek eladásai ismét, ezúttal 167 ezer alá csökkentek (-12,4%). Így újfent elmondható, hogy bár a cég nem tud több vásárlót szerezni, a BMW márkáit választók közül egyre többen szavaznak a tisztán elektromos hajtásra – és még nincs is itt a Neue Klasse.

Érdekesség, hogy tavaly már közel 1900 tisztán elektromos Rolls-Royce személyautót adtak át, azaz

a brit luxusmárka eladásainak 33%-a villanyautó volt.

A Mini 25 százalékkal növelte tisztán elektromos eladásait.

A regionális bontás tekintetében Európa stagnált (+0,6%), ezen belül Németország enyhén csökkent (-5,3%), míg Amerika szintén fél százalék körül növekedett.

A probléma a bajoroknál is Kína, ahol 13,4 százalékkal csökkentek az eladások. 2021-ben még 846 ezer személyautót adtak el az ázsiai országban a bajorok, ez 2024-re 714 ezerre csökkent.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.