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
auto

Bevásárolhatja magát a CATL a Nióba

üzlet

Ajánlatot tett a CATL a Nio Powerre, az ismert kínai autógyártó töltőkkel és akkucsere-állomásokkal foglalkozó üzletágára.

Szeretnének többségi tulajdonosok lenni – tudta meg a Reuters.

Fényes jövő, kevés pénz

A Nio nem is túlzottan csinál titkot belőle, hogy a Tesla receptjét másolja, nemcsak villanyautókat gyárt és hasonló szegmensbe pozicionálja magát, de saját maga fejleszt chipeket és vezetéstámogatót a kocsikhoz, valamint töltőállomásokat is telepít. Abban viszont eltér a két cég filozófiája, hogy a kínai cég az akkucsere-állomásokban (is) látja a jövőt.

Ám a nyereségesség elérése nem egyszerű az autógyártásban, így a Niónak is folyamatosan új tőkére van szüksége, amíg eléri azt a méretet, hogy önfenntartó legyen. Valószínűnek ez is az oka annak, hogy már korábban elkezdtek külső befektetőket bevonni a Nio Powerbe.

A CATL már márciusban bejelentette, hogy nagyjából 340 millió dollárnyi jüant fektet a cégbe, ami a leányvállalat piaci értékének negyedét teszi ki. Most azonban úgy néz ki, ennél is többet, többségi tulajdonrészt szeretnének.

A két cég egyébként már március 18-án bejelentette, hogy a legnagyobb ilyen hálózatot akarják kiépíteni a világon.

Ezekhez a tervekhez azonban hatalmas tőke kell és az sem árt, ha valaki mellesleg a világ legnagyobb akkugyártója, így nem okoz neki problémát állomásonként egy tucat akkupakk befektetése.

2024 nyarán még úgy kalkuláltak elemzők, hogy a Nio Power 15 milliárd jüant, nagyságrendileg kétmilliárd dollárt ér, ám mostanra a cég elvesztette értékének harmadát. A CATL állítólag kész a Nio Power más részvényeseit is kivásárolni.

A Niónak egyébként hazánkban, Biatorbágyon is van egy üzeme, ahol az európai piacra szánt akkucsere állomásokat szerelik össze.

Megnéztük a NIO első biatorbágyi akkucsere állomását

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.