PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL2luc3Rlci8iIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vaHl1bmRhaS5odS9tb2RlbGxlay9pbnN0ZXIvJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8xMi9oeXUta2FtcGFueW9rLWluc3Rlci12aWxsYW55YXV0b3Nva2Jhbm5lcmVrLTYwMHg1MDAtMS5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEyL2h5dS1rYW1wYW55b2staW5zdGVyLXZpbGxhbnlhdXRvc29rYmFubmVyZWstMTk0MHg1MDAtMS5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEyL2h5dS1rYW1wYW55b2staW5zdGVyLXZpbGxhbnlhdXRvc29rYmFubmVyZWstMTk0MHg1MDAtMS5qcGciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg==
auto

Mit kapunk, ha keresztezünk egy motort és egy drónt? Repülő motort!

egyéb
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

Míg manapság az elektromos autókat gyártó vállalatok azzal próbálják meghódítani a piacot, hogy a lehető legnagyobb hatótávolságra képes akkumulátort szerelik be a kocsijukba, és mi, egyszerű autórajongók, pedig izgatottan várjuk a nyilvánosság elé tárt infókat, hogy összehasonlíthassuk, melyik új autóval tudunk majd messzebbre furikázni egy töltéssel, addig az orosz Hoversurf nevű cég munkatársai egy egészen másfajta projekten törik a fejüket. Az elektromos közlekedés fogalmát egy kicsit tágabban értelmezve (hiszen miért is kéne leragadni az autózásnál?), megalkották a Scorpion nevet viselő járművüket, ami nem más, mint egy hoverbike, azaz repülő motor.

Forrás: Hoversurf

Nem, szó sincs tévedésről, bármennyire is röhejesen hangzik, a motor, mely kerekek helyett gyakorlatilag egy nagyméretű drónra lett rászerelve, rajta a pilótával akár 70 km/h-s sebességgel is képes repülni, nélküle pedig a 100 km/h-t is elérheti. A hatótáv egyelőre eléggé limitált, egy töltéssel alig 30 percig lehet repülni, éppen ezért a vállalat egy gyorsan kicserélhető akkucsomagon dolgozik. Ellenben a sebesség és a repülési magasság lenyűgöző, az új rekord szerint a 38,5 métert 5 másodperc alatt éri el, de persze ehhez kell egy vezető is, akinek nincs tériszonya. A gyártó egyébként a mindennapi használat során a repülési magasságot 5 méterre korlátozná le.

Forrás: Hoversurf

Mindennapi használat? Olyan is van neki? Igen, lesz, ugyanis Dubaj nemrég jelentette be, hogy szerződést kötött az orosz dróntervező céggel, és megvásárolt néhány darabot a furcsa járműből a rendőrség számára. Így a sportkocsik és az önvezető autók mellé a repülő motor is bekerült a rendőrségi járműflottába, s egy helyi rendőrtiszt elmondása szerint a gyors reagálást igénylő vészhelyzetekben fogják használni. A szerkezet jelenleg még csak tesztelés alatt áll, de ha valóban bevetik, akkor a bűnüldözés fogalma új értelmet nyerhet. Csak legyen kéznél elég pótakkumulátor.

A Scorpion a gyenge hatótávja mellett már ránézésre is hagy némi kivetni valót maga után: egy rossz mozdulat, és a pilóta a saját bőrén tapasztalhatja, hogy mennyire éles a propeller. De mivel a biztonság az első, a vállalat orvosolta a problémát rácsos keretek felhelyezésével.

Így néz ki a Scorpion a biztonsági rácsokkal, Forrás: Hoversurf

A repülő motor egyébként nem az egyetlen elektromos jármű, mely mostanában kitűnt a többi közül szokatlan külsejével. Idén nyáron mutatták be a kétszemélyes elektromos repülőt, aminek a maximum sebessége 80 km/h, és durván 32 kilométert képes egy töltéssel repülni.

A nyáron bemutatott elektromos repülő, Forrás: Electrek

A Scorpion repülő motor működéséről itt látható videó, a repülőéről pedig itt. Ti elvinnétek őket egy körre?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.