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
auto
2024. 04. 18. csütörtök

A SUV kategória népszerűsége napjainkban töretlenül növekszik. A magas építésű autók mellett három érvet szoktak felsorakoztatni a stílus kedvelői: kényelmes ki- és beszállás idős korban, hátfájástól szenvedve, nagyobb biztonság, valamint a forgalom többi résztvevője felett átlátva előrelátóbban vezethetünk.

Az első érv vitathatatlan, nyugdíjas korban nem kényelmes egy sportos autó mélyen elhelyezkedő ülésébe behuppanni. Azonban nem csak az idősek vásárolják előszeretettel a felfújt, kívül nagy, belül mégis kicsi autókat. A két utóbbi érv azonban csak ideiglenes: amit mindenki nagy fogyasztású tankkal jár az utakon, máris elveszett a nagyobb(nak vélt) biztonság és a forgalom jobb áttekinthetősége.

ID.Space Vizzion

Az elektromos autóknál még erősebb a SUV hatás, egyrészt a szűkebb kínálat miatt a legtöbb gyártó a legnépszerűbb kategóriában próbálkozik, másrészt a magas építésű autók padlójában könnyebb az utas- és csomagtér csökkenése nélkül elhelyezni a nagyobb kapacitású akkumulátort. Jó példa erre a Hyundai Kona és Ioniq: utóbbiba nem került be a 64 kWh kapacitású akku, vélhetően az áramvonalas, alacsony építésű Ioniq-ba a mai energiasűrűség mellett egyszerűen nem fér be a 38 kWh-nál nagyobb pakk.

ID.3 Variant (Kleber Silva)

Mindenesetre az egyterű kategória már kihalás szélén táncol és sietve követik a kombi autók is. Ázsiában sosem kedvelték ezt a formát, Amerikában már a nullát közelíti a piaci részesedésük, Európában, elsősorban a Skandináv országokban és Németországban azért még szívesen vásárolják az áramvonalas, de mégis nagy csomagtérrel rendelkező kombikat. A Volkswagen lendületesen vágott neki a teljeskörű elektromosításnak, így ők lehetnek az első gyártó, akiknél végre tisztán elektromos kombi is megjelenik a kínálatban. A gyártásba kerülő kombi az ID.Space Vizzion tanulmányautón alapul majd. A VW csoport hagyományos hajtású autóinál hagyományosan népszerű a kombi forma, hiszen a Škoda és Volkswagen kisebb autóiból is készült Fabia és Polo kombi karosszériaváltozat is, így érdemes megnézni a brazil Kleber Silva ID.3 Variant grafikáját is, talán hamarosan szélesedik akkorát a villanyautók kínálata, hogy egy hasonló, az ID.Space-nél kisebb kombi is megjelenhet az utakon.

ID.3 Variant (Kleber Silva)

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.