PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL2lvbmlxLTUtZmFjZWxpZnQvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvaW9uaXEtNS1mYWNlbGlmdC8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA5L2h5dS1rYW1wYW55b2staW9uaXE1ZmwtYmFubmVyZWstNjAweDUwMC12Mi5wbmciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA5L2h5dS1rYW1wYW55b2staW9uaXE1ZmwtYmFubmVyZWstMTk0MHg1MDAtdjIucG5nIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wOS9oeXUta2FtcGFueW9rLWlvbmlxNWZsLWJhbm5lcmVrLTE5NDB4NTAwLXYyLnBuZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 09. 10. kedd

Egy teljesen új irányból közelítené meg a villanyautók töltésének jövőbeli lehetőségeit a Volkswagen, a németek ugyanis a töltőket vinnék az elektromos autókhoz, és nem pedig fordítva. Az autógyártó vállalat egy apró és imádnivaló önvezető szerkezettel oldaná meg a parkoló járművek feltöltését, melyek a mobiltelefonos aktiválás után kameráik és érzékelőik segítségével teljesen önállóan navigálnak oda a villanyautóhoz, csatlakoznak rá a töltőnyílásra, és töltik fel az akkumulátort, maximum 50 kW teljesítménnyel DC hálózaton. A robotok energiája hordozható aksikból származik, melyek egységenként 25 kWh kapacitásúak, de a kicsi önjáró töltők szükség esetén egyszerre több akkuegységet is magukkal tudnak vinni.

Egy robot egyidejűleg több autót is képes tölteni, merthogy miután rákötötte a guruló energiatárolót a kocsinkra, továbbáll, és ugyanezt megteszi a többi energiaszomjas járművel is, majd a töltési folyamatok végével összeszedi az összes akkumulátort. A Volkswagen szerint a koncepció hatalmas előnye, hogy a robottöltőkkel gyakorlatilag a parkolóházak, illetve egy önvezető gépezet által járható bármilyen parkoló létesítmény valamennyi parkolóhelyén biztosítható töltőpont, anélkül, hogy valóban le kellene telepíteni a berendezéseket. Így a telepítési költség is a töredékére zuhan, és arra a gyakori problémára is megoldás adódik, amikor a töltővel felszerelt hely éppen foglalt, így a villanyautós nem fér hozzá az energiaforráshoz – bárhol is tennénk le az autót, mindig tele akkumulátor fogadna minket. Az elgondolás szuper, a koncepció piaci bevezetésének dátumát viszont még a Volkswagen sem tudja.

https://youtu.be/yMC1H__xL3Y

PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG90b2x0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LnZvbHRpZS5ldS8/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fbWVkaXVtPWVsZWt0cm9tb3NhdXRvdG9sdG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0JywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wMS92b2x0aWUtdG9sdG8tMjAyNC0wOS0wMi5naWYiIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzAxL3ZvbHRpZS10b2x0by0yMDI0LTA5LTAyLmdpZiIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.