Így töltené a BMW az elektromos motorkerékpárokat

Bár a töltőkábel csatlakoztatása csupán néhány másodperc, az emberek kényelmesek és lusták, így folyamatosan keresik a lehetőséget a vezeték nélküli indukciós töltéshez. A jelenleg rendelkezésünkre álló technológiáknál két alapvető probléma merül fel: az egyik a veszteséges energiaátvitel, a másik a pontos parkolás nehézsége.

A töltési veszteséget növeli, hogy az autóknak csupán a gumiabroncsai érintkeznek a talajjal, melyek sajnálatos módon nem rendelkeznek elektromos vezetőképességgel, így mindenképp át kell hidalni az indukciós töltő és az autó közötti légrést. A pontos pozicionálást kamerákkal, automatikus parkolórendszerekkel próbálják segíteni.

Mindeközben egyre több a piacon az elektromos motorkerékpár, amelyeknél mindkét fenti probléma sokkal könnyebben kezelhető. Először is egy apró kétkerekűvel sokkal könnyebb pontosan a töltőlap fölé parkolni, mint egy 5 méter hosszú autóval. Másrészt a kétkerekűvel nem tudunk egyszerűen megállni és elsétálni, hiszen a motorkerékpár felborulna megfelelő kitámasztás nélkül. A motorokon gyakoribb oldaltámasz (de igaz ez a ritkább középtámaszra is) fontos tulajdonsága pedig, hogy jellemzően fémből készül.

A BMW egyszerű és nagyszerű ötlete tehát az, hogy az oldaltámasz kerüljön az indukciós töltő talajon elhelyezett állomására, így a lassú töltés ezen keresztül kényelmesen, töltőkábel csatlakoztatása nélkül is megoldható.

EZT OLVASTAD MÁR?  Használt BMW i3 - vásárlási útmutató

 

Elektromos autót használsz?