Mi várható Genfben villanyautós szemmel?

2020 a széndioxid kvóta bevezetésének éve, így minden autógyártó villanyautó gyártásra kényszerül, akár szeretné, akár nem. Nekünk vásárlóknak ez szuper hír, bővül a kínálat, erősödök a verseny, csökkennek az árak és a várakozási idő. A 2019-es Frankfurti Autószalon egyértelműen a villanyautózásról szólt, számos gyártó már tudatosan eldugta a stand hátsó sarkába a hagyományos autót, de leleplezésből is bőven jutott, ekkor láthatta először a közönség a Volkswagen ID.3, a Honda e, a Byton M-Byte, az Opel Corsa-e sorozatgyártásra kész modelljét, de elektromos tanulmányautókból is volt bőven újdonság, például a Hyundai 45 és az Audi, de a kínai Great Wall almárkája, a Wey is látványos koncepció autókkal érkezett.

Már csak három hét van a Genfi Autószalon megnyitójáig, de egyelőre nem látszik olyan hatalmas bejelentés. Az Electrek összefoglalta mire számíthatunk.

Fiat 500e

Az elektromos Fiat 500 annak ellenére is kedvelt és gyakori autó Magyarországon is, hogy Európában nem forgalmazták, minden példány szürke importban, használtan került hozzánk az Egyesült Államokból, illetve akad néhány kis szériás Karabag átépítés is. Az idei Genfi Autószalonon azonban végre bemutatják a retro vonásokkal operáló kisautó felújított változatát, amely elsősorban Európa számára készül. Egyelőre a műszaki adatokat nem hozták nyilvánosságra, a kiszivárgott információk szerint 200 km körüli hatótávolságra számíthatunk, így az autó nem csak méretében és stílusában, de tudásában is a Honda e és a Mini komoly vetélytársa lehet. A várakozások szerint az autó legnagyobb fejlesztése, hogy egy új, elektromos autók számára kifejlesztett platformon alapul, így az FCA számára egyszerűbb lesz további elektromos modellek gyártása is. Az autót az olaszországi Mirafiori üzemben fogják gyártani, amelyet a Fiat a közelmúltban hatalmas befektetéssel készített fel éves 80 000 darab elektromos autó gyártására.

Az új Fat 500e álcaruhában (fotó: Autocar)

Természetesen az autó árát sem tudjuk egyelőre, egy sávot azonban meghatározhatunk a Olivier Francois, Fiat vezér Autocar-nak adott interjúja alapján: „Az árazás miatt kezdjük az elektromosítást az 500 modellel. Egyértelmű, hogy az elektromos 500-ast nem tudjuk majd a hagyományos változattal azonos áron kínálni, azonban a Fiat 500 vásárlóknak több mint fele jelenleg sem a belépő modellt választja. Valójában számukra egy 24 000 eurós ár jelenleg teljesen elfogadható. Ha megnézzük a versenytársaink elektromos autó árait, azok körülbelül 32 000 euróba kerülnek. 24 000 és 32 000 között pedig már nem olyan hatalmas a különbség, főleg, ha figyelembe vesszük, hogy egyre több kormány támogatja az elektromos járműveket.”

EZT OLVASTAD MÁR?  Frissült a Samsung SM3 Z.E. elektromos autó
Kémfotón a 2020-as Fiat 500e műszerfala (fotó: Autocar)

Aiways U5

Az Aiways U5 hivatalos bemutatója szintén a Genfi Autószalonon lesz, a kínai autógyártó terméke azonban már Európában sem akkora újdonság, ugyanis csak hajszállal késte le a 2019-es Frankfurti Autószalont. A kiállító területre már nem jutott be, de a frankfurti főpályaudvaron kiállították, és már az első vásárlóknak szánt példányok is útra keltek Európába, a Genfi Autószalonon pedig nem csak kiállítani fogják, hanem a szerencsések ki is próbálhatják az autót.

Az U5 modell 65 kWh-os akkumulátort tartalmaz, amely az NEDC mérési ciklus szerint 500 kilométeres hatótávra elegendő. Az autó teljesítménye 190 lóeró. A 2020-as gyártási darabszám még valószínűleg alacsony lesz, de 2021-ben elérheti az 50 000 példányt. Az Aiways Genfben a következő villanyautójának, az U6-nak a tanulmányautó változatát is bemutatja.

Renault Twingo ZE

A Renault-nál házon belül is erősödik a verseny a kisautók kategóriájában, ugyanis Európa egyik legnépszerűbb elektromos autója, a Renault Zoe mellé Genfben bemutatkozik a kistestvér, a tisztán elektromos Twingo ZE is. Korábbi információk szerint az autó gyártását csak 2022-ben tervezték beindítani, a friss hírek szerint azonban a Renault már idén megkezdheti a gyártást. Sajtóértesülések szerint a Twingo ZE közös platformra épül a Smart EQ ForFour változatával, így 17,6 kWh kapacitású akkumulátorra és kb. 140 km-es városi hatótávra számíthatunk, 80 lóerős teljesítménnyel.

EZT OLVASTAD MÁR?  Újabb kínai villany-SUV kopogtat Európa ajtaján
Renault Twingo

Škoda ENYAQ

A Škoda elektromos SUV modelljének a héten tudtuk meg a nevét: ENYAQ. A padlót a Volkswagen MEB-platform adja, és az eddig ismert paraméterek alapján az ID.4 cseh változata lehet. Az autó a Bécsi Autószalonon már kiállított Škoda Vision iV tanulmányautóra épül majd, de a hírek szerint a hátsó kialakítása nem kupé, inkább kombi jellegű lesz, tehát a tanulmányautótól nagyjából annyira különbözik majd, mint az eredeti Audi e-tron a Sportback változattól. Persze az is elképzelhető, hogy mindkét karosszéria változat piacra kerül majd, hiszen az Audi mellett a Volkswagen ID.Crozz tanulmányból épülő testvér modellről is az a hír járja, hogy kétféle hátsó kialakítással kerül piacra.

Skoda Vision iV tanulmány (fotó: Galambos Tamás)

Az elektromos Škoda SUV hajtásrendszere két villanymotort tartalmaz majd, az első és a hátsó kerekek között, melyek összteljesítménye 302 lóerő. A 83 kWh akku kapacitás 500 km körüli WLTP hatótávra lehet elegendő. Az ígéretek szerint a Škoda 2025-ben már öt tisztán elektromos autót kínál majd, melyek közül a Škoda Citigo-e iV már az utakat rója az első szerencsés tulajdonosoknál, az ENYAQ lesz a következő, így további három modellre számíthatunk.

Ahogy a Frankfurti Autószalonról is első kézből tudósítottuk az olvasókat az újdonságokról, Genfből is ez a tervünk, figyeljétek március 3-án is a villanyautosok.hu oldalt.

Elektromos autót használsz?