Így lehet pillanatok alatt letelepíteni egy elektromos töltőállomást

Egy elektromos töltőállomás letelepítése gyakran több évig tartó engedélyeztetési eljárást, tervezést, és kivitelezés igényel, aminek oroszlánrésze a villamosenergia-hálózatra való csatlakoztatáshoz kötődik. Éppen emiatt egyre népszerűbbé válnak az olyan töltőberendezések, melyek saját energiatárolóból biztosítják az elektromosságot a villanyautóknak, elképesztő módon megnövelve a felhasználás rugalmasságát: az akkumulátoros töltők tulajdonképpen bárhova pillanatok alatt letehetők, függetlenül attól, hogy ott éppen ki van-e építve a hálózat, szükség esetén bármikor elszállíthatók, új helyszínek forgalma tesztelhető velük, és áramszünet esetén is működnek. Így történik egy ilyen állomás lerakása:

Az Envision Solar amerikai energetikai vállalat évek óta dolgozik a villanyautók töltésének innovatív megoldásain, és vallja, hogy az EV ARC elnevezésű terméke a világ egyetlen szállítható, de mégis állandó töltőállomása. Akkumulátoros töltőt ugyebár láttunk már, elég a Volkswagen villámtöltőjére gondolni, ám a németek töltője abban a tekintetben nem nevezhető állandó független rendszernek, hogy az aksi lemerülése után vagy el kell szállítani, és helyére egy feltöltött példányt tenni, vagy helyben kell megoldani a töltését a hálózatról, vagy más külső energiaforrásról. Az EV ARC-nál azonban nincs erre szükség, hiszen saját, 4,3 kW teljesítményű, napkövető napelem-panellel rendelkezik, ami egy választhatóan 23, 32, vagy 40 kWh kapacitású akkumulátorba tölti az áramot, az autók áramellátása pedig bármilyen választott töltőberendezésről megoldható.

A kaliforniai székhelyű cég töltőállomásának a fenti videóban is látható első generációja már több mint 100 amerikai településen kínál töltési lehetőséget az elektromos autósok számára, az új generáció pedig számos praktikus újítással most április elején lépett kereskedelmi forgalomba. Fontos különbség, hogy az akkumulátor a földről felkerült közvetlenül a napelem alá, így alul több hely maradt a parkoló autónak, és a rendszer az árvíznek is ellenáll 2,7 méterig. Az S-hajlítású tartóoszloppal a korábbinál egy sokkal modernebb, látványosabb dizájnt kapott az EV Arc 2020.

Áprilisi megjelenése ellenére már ez az új változat is használatban van Kaliforniában, ahol az Electrify America hálózatát gazdagítja. 2020 első felében további ilyen állomásokat állít szolgálatba a Volkswagen amerikai töltőcége.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.