Hamarosan itthon is kipróbálható a Mazda MX-30

Június első munkanapján online bemutatón ismerkedhettek meg az érdeklődők a Mazda első tisztán elektromos autójával, a múlt héten gyártásba került MX-30 modellel. A bemutató során Jo Stanuit, a Mazda európai tervezési igazgatója kívül és belül egyaránt bemutatta az autót, felhívva a figyelmet néhány olyan részletre, amelyek egyértelműen azonosítják a típust.

Megtudhattunk néhány eddig nem ismert műszaki adatot, valamint egy-két biztató dátumot is. A sajtóanyagok korábban is tartalmazták már az MX-30 akkumulátor kapacitásáról a 35,5 kWh adatot, ma azt is megtudhattuk, hogy ez a bruttó kapacitás. Az autó WLTP ciklus szerint mért hatótávja 200 km. A DC villámtöltés maximális teljesítménye 50 kW, így 40 percig tart a 80%-ra töltés. A Mazdába 6,6 kW teljesítményű fedélzeti töltő kerül, amivel a teljes töltési idő mindössze 4,5 óra, az autóhoz mellékelt 230 V 10 A konnektoros töltővel pedig 9,5 órát vesz igénybe a teljes feltöltés. Az autó méretei leginkább a CX-30 modellhez hasonlíthatók, annál azonban kicsivel szélesebb.

Az autó belső kialakítása különösen esztétikus, minőségi benyomást kelt, ugyanakkor a környezetvédelmet szem előtt tartva újrahasznosított anyagokat is felhasználnak a gyártás során. A Mazda számára a legfontosabb az emberközpontúság volt a belső kialakítás megtervezésekor. A váltókar elé egy 7″ méretű érintőképernyő került, amelyen beszálláskor üdvözlő üzenet látható, menet közben pedig a hűtés, fűtés és szellőztetés vezérlését végezhetjük innen. Az érintőképernyő körül fizikai gombokat is elhelyeztek a legfontosabb funkciók eléréséhez. Az elektronikus eszközeink kényelmes használatához 2 db USB csatlakozó, valamint egy 220 Voltos konnektort is beépítettek az autóba, amelynek maximális teljesítménye 150 W.

EZT OLVASTAD MÁR?  A Ford furgonja is a sofőr helyett kapcsol elektromosra

A kormány mögött található kapcsoló fülekkel 5 fokozatban szabályozható a gyorsítás és lassítás (azaz regeneratív fékezés) intenzitása. A járművezető elektromos autók esetében egyedülálló módon az audiorendszer hangszóróiból is visszajelzést kap a gyorsításról és lassításról, amely tovább növeli a vezetési élményt.

Az autóhoz a MyMazda alkalmazás kínál távoli elérést, amellyel az autó adatai a mobiltelefonunkról ellenőrizhető. Nem csak az akkumulátor töltöttsége, de például a kerekek légnyomását is megnézhetjük az appban. Természetesen nem csak lekérdezésre, de például a fűtés távvezérlése is használható az alkalmazás.

A Mazda nagyon büszke a látványos, B oszlop nélküli kialakításra, az ún. Freestyle ajtókra. A tágas nyílásnak köszönhetően nagyobb tárgyak, például gyerekülések is kényelmesen behelyezhetők, valamint a gyerekek biztonsági övének bekapcsolása is könnyedén elvégezhető. A csomagtér VDA mérési szabvány szerint 336 literes, szélessége kb. 1 méter, mélysége kb. 80 cm. A hátsó ülés támlája 60/40 arányban előre dönthető, amennyiben nagyobb méretű tárgyakat kellene szállítani.

Az autó jelenleg is konfigurálható és megrendelhető, de ha valaki szeretné személyesen megtekinteni, kipróbálni az autót, hamarosan erre is lehetősége nyílik. Augusztus végére minden hazai márkakereskedésbe megérkezik a tesztautó. A magyar piacra egyébként 150 darabot szánnak az idei évben, jelenleg szeptemberi átvétellel vásárolható meg az elektromos Mazda.

EZT OLVASTAD MÁR?  Frissült a LeafSpy Pro

Elektromos autóknál gyakran felmerül a kérdés, hogy miért kell 15-20 ezer kilométerenként a szervizbe menni, noha nincs szükség olajcserére. A Mazda esetében az autót évenként kell a szervizben ellenőriztetni, ehhez azonban nem társul kilométer megkötés.

Elektromos autót használsz?