Lassítás nélkül száguldott kamionnak a Tesla Autopilot

A Tesla negyedévente publikálja, hogy mennyivel kevesebb baleset történik a bekapcsolt Autopilot használata mellett közlekedő Tesla tulajdonosokkal, mint a hasonló vezetéstámogató rendszert nélkülözni kénytelen autósokkal. A legfrissebb ilyen adatok 2020 első negyedévére vonatkoznak, amelyben ismét rekord született. Az önvezető Teslák esetében 4,68 millió mérföldre jut egy baleset. Az Autopilot nélkül, de a Tesla aktív biztonsági funkcióit használó járművezetők esetében 1,99 millió mérföldenként történik baleset. Az olyan Tesla tulajdonosok, akik nem használják sem az Autopilot funkciót, sem a biztonsági funkciókat, 1,42 millió mérföldenként szenvednek balesetet. Összehasonlításképp, az NHTSA (amerikai közúti közlekedésbiztonsági hivatal) adatai szerint az Egyesült Államokban minden 479 000 mérföldre jut egy autóbaleset.

Az impozáns számok azonban nagy valószínűséggel nem vigasztalják azokat, akik Teslával szenvednek balesetet, különösképpen, ha ők jelentik a statisztikai adatot a 4,68 millió mérföldre jutó, önvezetés használata mellett balesetet szenvedő autós személyében.

Tegnap a Taiwan English News számolt be egy sajnálatos balesetről, ami a szigetország egyik legfontosabb autópályáján történt. 2020. június 1-én kora reggel egy Tesla Model 3 a belső sávban egy felborult teherautóba rohant.

(fotó: Henry Juang / Youtube)

Mr. Huang, az autó 53 éves vezetője elmondta, hogy 110 km/h sebességgel haladt az autópályán, bekapcsolt önvezetéssel. Amikor meglátta az akadályt az úton a fékre lépett, de ekkor már túlságosan késő volt a baleset elkerüléséhez, belerohant a teherautóba. Az alábbi videofelvételen látható egy integető személy, aki a Teslás figyelmét próbálja felhívni az akadályra. Ezzel egy időben füst látható a Tesla körül, vélhetően ekkor taposott a fékre a járművezető, bár az sem kizárt, hogy a teherautó felborulását követően valamilyen kisebb méretű akadályok kerültek az útra és csak azért látható a füst, mert ezekre ráhajtott a Model 3. A felvételen egyértelműen látszik, hogy a többi közlekedő probléma nélkül kikerülte az akadályt.

(fotó: Mario Herger / Youtube)

A becsapódás erejét látva meglepő, hogy nem történt személyi sérülés. Az autó vezetője nem kérte a kórházba szállítását, saját lábán távozott a helyszínről.

Természetesen a Tesla, a többi gyártóhoz hasonló módon hangsúlyozza, hogy a vezetéstámogató rendszer használata ellenére továbbra is a sofőré a végső szó, és  mindig készen kell álljon a beavatkozásra, csakúgy mint a repülőgépeknél alkalmazott Autopilot rendszerek esetén.

 

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.