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
auto
2024. 04. 26. péntek

A Teslához hasonlóan a Rivian sem szeretne más vállalatok töltőtelepítéseire várni, és az Electrek hírportál által szerzett információk szerint elkezdett dolgozni egy saját töltőhálózaton, mellyel tovább növelné villanyautóinak értékét. Az úgynevezett Rivian Adventure Network ráadásul nem is olyan hálózat lesz, amelybe bárki belekezdene, hiszen nevéből adódóan ez az igazi kalandorok elektromos autói számára biztosít töltési lehetőséget – a töltőberendezések nem a legforgalmasabb útvonalak mentén, vagy városok környékén lesznek elhelyezve, hanem népszerű kirándulóhelyeknél, kempingeknél, nemzeti parkoknál, azaz olyan helyszíneken, ahol a tisztán elektromos R1T pick-up és R1S SUV villogtatni tudja terepjáró képességeit. Az egyelőre kérdéses, hogy a cég hogyan akarja megoldani az elektromosság elérhetőségét ezeken a távoli helyeken.

A start-up nem bízza a véletlenre a hálózat sikerét, és olyan alkalmazottakat nevezett ki a feladatra, akiknek már jócskán van tapasztalatuk elektromos töltőhálózat kiépítésében: korábbi Tesla-dolgozókat. Egyikük például Carrington Bradley, aki majdnem hét éven keresztül volt a Tesla töltési programjainak az ügyvezetője, de a Rivian Adventure Networkön dolgozik majd Sara Eslinger is, aki egy ideig a Lyft munkavállalóinak táborát erősítette, előtte pedig több mint hat évig a Tesla Supercharger hálózatának fejlesztésében vett részt. A Rivian töltőtelepítéseinek igazgatója Kit Ahuja lesz, aki szintén a Teslánál volt ügyvezető, mielőtt az Enel X-nél is dolgozott.

Az autógyártó saját hálózatáról egyelőre annyi derült ki, hogy a DC töltőoszlopok 200 kW teljesítményen tudnak majd energiát átadni a villanyautóknak (egyszerre kettőnek), de a Rivian-modellek kezdetben legfeljebb 160 kW-tal tudják ezt fogadni. Az első állomások a jövő évben lépnek működésbe, várhatóan az autók megjelenésével közel egy időben, és a legelső helyszínek között szerepel a Utah-állambeli Moab, amely egy népszerű úti cél a kirándulók körében.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.